Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside på abonnement - fordele / ulemper?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har erfaring med hjemmesiderabonnement?

Jeg har god erfaring med nyhedsbreve på abonnement (ubivox), og har set på mono.net vedr. hjemmeside. Jeg synes, at det ser lovende ud, men er der nogen ulemper ved at vælge denne løsning?

Min virksomhed har et meget begrænset budget og vil samtidig gerne sikre et site, der er tidssvarende nemt at vedligeholde selv. Lige nu kører vi på en umbracco løsning fra 2010.

På forhånd tak for indspark!

Kristina

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristina Schmidt:
Min virksomhed har et meget begrænset budget og vil samtidig gerne sikre et site, der er tidssvarende nemt at vedligeholde selv. Lige nu kører vi på en umbracco løsning fra 2010.

Med en hosting hos f.eks. Unoeuro og din Umbraco (evt. med en opdateret version) så vil jeg påstå at du alligevel er up-to-date. At skifte over til mono.net vil jeg sige er et tilbageskridt for din hjemmeside. Det kan godt være at det vil være det nemmeste her og nu, men du vil gå fra et Open Source hvor du selv vælger hostingleverandør til Closed Source hvor mono.net styrer alt på din hjemmeside. Hvis du skulle blive utilfreds eller vil have nye funktioner som din hjemmeside ikke understøtter så kan du ikke komme videre der.

Min anbefaling til dig vil være at du får nogle til at kigge på din hjemmeside og sammen laver I et udkast til hvad der skal ændres for at du kan komme videre i din nuværende løsning. Jeg har lavet mange Umbraco opgaver i snart 6-7 år og den vil altid kunne opdateres til en ny og bedre version (både hjemmesiden og systemet bag).

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Niels.

Derudover så er mono.net som du nævner noget værre bras, dog pakket ind i en pæn indpakning.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina 

Ulemper ved en “hjemmeside på abonnement“ er for det første at du er låst af én udbyder. Dette vil sige at din hjemmeside eksistensgrundlag ligger i denne udbyders hænder. En anden ulempe er selvfølgelig at prisen over en vis periode typisk vil overstige prisen ved at etablerer hjemmeside i fx. et Open Source CMS såsom WordPress CMS. 

Uanset hvad vil jeg anbefale dig at prøve kræfter med en WordPress løsning. Du kan igennem flere webhoteller opsætte WordPress med et enkelt klik. Derefter kan du hente et theme og prøver dig lidt frem.

Hvis du måtte have spørgsmål til WordPress universet, samt mulighederne herigennem, så smid mig endelig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk

Hav en dejlig aften :-)  

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Simon - når nu Kristina allerede HAR en hjemmeside kørende i et CMS som sikkert blot skal opdateres fra en version 4.x (jeg gætter på at det er en version 4.x) til 6.x (7.x behøver hun ikke kaste sig ud i lige nu) så vil det være dumt at kaste sig helt over i et andet serversprog som du anbefaler. Skulle hun det så kræver det en total ny hjemmeside. Ved opdatering til nyere platform så kan hun beholde den gamle hjemmeside = det er billigere..

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina,

Jeg anbefaler dig også at blive på din platform. Umbraco er måske et af de nemmeste og mest brugervenlige CMS der er derude. Mht. abonnement, så er der både fordele og ulemper. Når man er på et begrænset budget kan det godt betale sig at sprede betalingen for den totale hjemmeside. Det kan vi blandt andet tilbyde dig. 

Jeg tilbyder både færdige, tilpassede løsninger uden abonnement. Men også hjemmesider på abonnement.

Ulempen ved et abonnement kan fx. være at hvis du beslutter dig for at skifte leverandør, kan der være noget omkring at man ikke synes det er særligt behageligt at ringe til sin leverandør og fortælle at man vil videre.

Vores abonnement er bundet i 2 år, men du kan vælge at betale ned til 3 mdr. ad gangen. 

Fordelen ved et abonnement er at du betaler for en fast periode ad gangen og så har muligheden for at tjene de penge ind igen inden den næste regning falder. Det passer mange gange rigtig godt til virksomheder med et begrænset budget. Vi kører med 2 års perioder, dvs. at vi tager et grundigt kig på din hjemmeside efter 2 år og giver den et nyt design, hvis der er brug for det. Dvs. du skal ikke ud og have en ny hjemmeside, når du føler den gamle ikke helt er tidssvarende længere. Fordelene er samtidig at du får alt omkring support, backup, fast kontaktperson - en du altid kan ringe til, ved mindre opgaver eller spørgsmål omkring din hjemmeside. Vi tilbyder en masse services som ligger ud over hjemmesiden også, fx. nyhedsbreve, søgemaskineoptimering og meget andet.

Hvis du er interesseret vil jeg gerne tage en snak med dig omkring dine behov og dit budget - jeg vil også gerne give dig et uforpligtende tilbud. Skriv gerne til mig via min hjemmeside på www.greenweb.dk

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Honest Web Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina

Det vigtigste er ubetinget, at I forsøger at ramme Jeres digitale behov. Udfordringen ved det er, at I måske ikke engang selv er klar over, hvad Jeres behov er. Derfor kan en mono.net godt være en løsning for Jer, ligesom det er muligt at Jeres nuværende Umbraco-løsning er den bedste. MEN det kan også være at I har brug for en helt tredje løsning... :)

Husk på at et meget begrænset budget er en modsatrettet kraft i forhold til et site, der er tidssvarende nemt at vedligeholde selv. Hvis de bedste, flotteste og mest brugervenlige løsninger var de billigste, så havde alle dem. Send mig evt. en mail på kontakt@honestweb.dk, hvor du beskriver Jeres behov, så skal jeg nok give dig en ærlig vurdering af, hvilket løsning I umiddelbart bør vælge...

Tilmeldt 5. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar - jeg er meget mere afklaret nu og har fået gode input at arbejde videre med. Jeg har noteret de af jer, der har tilbudt assistance og vil tage kontakt, hvis det bliver relevant. 

De bedste hilsner

Kristina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)