Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat lån med sikkerhed i lager?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

uf eller kærester som også kunne være samboende her? - nok en undersøgelse værd da det jo var tosset at få det forkastet

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm ja, måske det så er bedre med "løsningsforslaget" at jeg køber noget af varelageret og så kan de genkøbe det som de sælger det eller når de forhåbentligt får penge til at tilbagebetale det hele. Et problem jeg måske ser i den løsning er om jeg uden selv at oprettet en virksomhed må købe et varelager og sælge retur.. (uden fortjeneste selvfølgelig)?

Tænker om man er nød til at lave et I/S og lade sig momsregistre så man kan indrapportere momsen på købet og derefter igen på salget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

som EN person er det ikke I/S men enkeltmands du kan stifte https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-is_pdf_9788740489989 men køber du lageret så bringer du jo ikke deres underskud ned - det bliver bare ændret fra lagerværdi til rene kroner, men samme underskud. De kan så betale bank med kroner og ikke med varelager og det er jo godt - men det må jo ikke være som at tisse i bukserne for at holde varmen - for det er stadigt samme samlede lager du og din kæreste samlet skal sælge, og omkostningerne falder ikke ved at hun er med i I/S og du i personlig virksomhed

Det forbedrer ikke hendes situation hvis du lader dig rive med ned også får problem med din økonomi - så det helt afgørende er, at sikre der ikke er hul i den båd du vil bruge penge på. Fosser vandet ind og pengene ud - så er det bedre at realisere tabet end at øge det

Pas på dig selv også

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)