Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er antallet af salg normalt, eller gør jeg noget forkert?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle sammen,

Da dette er min første webshop, vil jeg rigtig gerne have noget råd og vejledning af dem af jer, som har erfaring med at drive en webshop. 

D. 19 Maj 2015 gik jeg live med Grillsmagen.dk. Siden da, har jeg haft 842 unikke besøgende på min shop, men kun 8 salg. Er det normalt for en ny webshop, som ikke gør mere ud af reklame end at have en Facebook side?

Som sagt, så vil jeg meget gerne bede om nogle råd og noget vejledning.

På forhånd tak.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En konvertering på 1% er ikke helt ringe, men nogle vil naturligvis forsøge at gøre mere.

Kommer også an på ordrestørrelse jo :) 

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Tak for dit svar :) 

Jeg havde inden opstart, regnet med små, men mange salg på ca. 75-100,- stykket. Men ingen har været under 200,- og langt de fleste over 400,- stykket. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg ville rode med  generelt:
-Sociale medier (plugins og sider på medierne)

-Noget mere information eller mindre plads. Jeg føler ikke rigtigt at der på forsiden er noget der fortæller mig, hvad jeg skal vælge. Jeg kender ikke til hot sauce og er måske ikke dit foretrukne segment. Ikke desto mindre savner jeg "Action"-delen, hvis vi kigger på aidamodellen.

-Større markering af "fri fragt over 500 kr " - man skal finde det, springer ikke i øjnene.

SEO:

-Meta descriptions til alle sider.

-Korte tekster (100-150 ord) om hvert enkelt produkt.

-Nogle længere tekster med fokus på keywords du vælger (kig på adwords keywordsværktøj) for hver kategori.

-Evt. en blog med nogle nyheder (for content og besøg generelt)

-Evt. nogle linkbuilding når du er rigtig godt igang.

Håber det hjælper :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 % synes jeg heller ikke er så galt for en helt ny shop.

Efter min mening er der nogle ting der kunne forbedre troværdigheden/konverteringen.

Få f.eks tel. + cvr nummeret frem på forsiden ( op i headeren, eller i bunden).

På sigt ( noget større antal handler ) få Dankort med som betalingsmulighed.

Jeg kan se du ikke har link til Smileyordningen - og det er sikkert fordi fødevarestyrelsen ikke har været forbi dig endnu som nystartet.

Jeg ved ikke om du allerede har styr på reglerne, men der er jo bla. en del oversættelsesarbejde af ingredienser, sporbarhed, risikoanalyse osv.

Ellers bare giv den gas - det er jo højsæson for dig nu :)

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon >

Tak for alle forslagene. Der er bestemt noget at gå igang med, hvilket jo er lækkert nok. Tak for hjælpen :)

Jesper > 

Også tak for hjælpen til dig. Jeg vil se, om jeg ikke kan få CVR og tlf på forsiden, det burde Shopify kunne hjælpe mig med.

Mht. Manglende Smiley, så er det rigtigt at de ikke har været her endnu. Jeg har oversat alle ingredienser, og har en labelmaskine, hvor jeg så har sat labels på med dansk oversættelse. Mht. Sporbarhed og risikoanalyse, har de ikke været så interesseret i det, da jeg åbenbart ligger i det man kalder lav-risiko afdelingen pga. Typen af produkter jeg importerer.

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du sikret dig at sortere spam trafik fra? Det kan nemt ødelægge Google Analytics statistisken.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg sige nej til. Jeg tog trafikken fra Shopifys egen counter. Der viser den 933 danske besøg og 854 unikke.

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt købe denne bog http://optimeringsbogen.dk/ . Den er lige udkommet og giver en masse råd til, hvordan du optimere dig webshop. Desuden koster den 295. kr. eks moms hvilket jeg personlig synes er billig for en bog af den type. Bare tænk hvad mange seo bøger koster.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Når siden er helt nyoprettet og dermed ikke ret meget omkring sig i forhold til google, er spam ikke sandsynligt i større mængder. Men er helt klart en god idé at få smækket google analytics på (er meget hurtigt) og observere hvad der giver dig trafik (kommer de fleste besøg fra nordkorea, er der ikke meget ved at tælle dem med og ærgre sig over lav konvertering).

Dog vil jeg igen sige at 1% er ok og da der fortsat er mange mangler, så synes jeg faktisk godt du kan være stolt af det. 400 som gennemsnit er absolut heller ikke dumt, når det er så små produkter!

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)