Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at fraskrive sig ansvar for personskade ved en forlystelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk

Jeg arbejder på et offentligt event, hvori hovedattraktionen er en vandglidebane som deltagerne kan prøve.

Mit spørgsmål er følgende, er det ved hjælp af en erklæring som deltagerne underskriver muligt at fraskrive sig alt ansvar for evt. personskade påført under forlystelsen?

Mvh Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der overhovedet er risiko for personskade ved korrekt benyttelse, bør udgøre op med sig selv om det er etisk forsvarligt at tilbyde forlystelsen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du bør nok spørge en advokat til råds. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er det i øvrigt ikke noget med at forlystelser skal godkendes af politiet?   hvad med børn skal de så også kunne fraskrive sig ansvar?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

også jeg ville ha en advokat ind over, men jeg ved det er muligt. Det er ikke så længe siden jeg deltog på gamle roskilde ring i et Nordea private banking arrangement hvor Jan Magnusson instruerede i kørsel i - ganske hurtige go-cars - og hvor vi siden blev delt op i hold af to, der skulle køre "Le-Mans" - sådan en halv time per kører og så skifte frem og tilbage i pitten,  over nogle timer. Vi fik forsvarlig instruks og brandsikker hoveddug og hjelm.

Der skulle vi inden friskrive både Nordea og banen for ansvar - Vi skulle tage ansvaret personligt. Det var, som jeg husker det en ganske lang kontrakt vi skrev under på, men det er muligt i alle fald. Om det er praktisk muligt ved en vandglide bane ved jeg ikke. Vi var der jo en hel dag, og havde masser af tid til forklaring og skrev undre, under en god lang morgenkaffe. Den tid har man vel ikke ved en vandglidebane.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

følger lige med her, da jeg har tanker om at opstarte en mindre eventpark, med blandt andet paintball og hardball

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)