Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

6 TYPISKE TEGN PÅ UDBRÆNDTHED – TEST DIG SELV HER

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Mandeterapeut.dk Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere veje, der kan føre til, at du føler dig udbrædt, trist og tung. Den mest ‘effektive’ er, når du bevidst eller ubevidst vælger at glemme dine egne behov og ikke tager dig selv alvorligt. De gange du vælger at lade din fornuft bestemme over dine følelser, svigter du dit hjerte og din livskraft svækkes.

Det er vi naturligvis nødsaget til at gøre i nogle tilfælde, men hvis det bliver en vane og en refleks, som tager over i vores liv, får det på et tidspunkt konsekvens, da følelser som glæde, umiddelbarhed og lethed ikke får plads. Det gør, at livet blir opgaver, pligter og gøremål og den negative spiral er igang. 

" title="video hvor jeg fortæller om udbrændthed">Se video om udbrændthed her

Lad mig give et eksempel fra en klient, jeg coachede i denne uge. Han har været i et længere forløb og føler, at hans humør og tilstand er meget svingende. Han opdager løbende nye ting, han kan skrue på for at få det, han gerne vil have, men har ikke helt fået hul igennem til at mærke, når noget føles rigtigt eller forkert Han er styret af sin fornuft og løber meget hurtigt for at gøre alle andre glade. Mens hans ønske er at skabe balance, hvor hans følelser får mere plads.

" title="Se video om udbrændthed">Pludselig går der noget op for ham: 

- Det jeg ønsker allermest er ro og fred. Men det får jeg jo aldrig, fordi jeg lader omgivelserne sætte tempoet, og lader andre bestemme, hvad jeg skal og hvor mine grænser går. 

Det var en kæmpe erkendelse for ham, at indse og mærke på egen krop, at det er sådan, han lever sit liv. Han udliciterer simpelhen ansvaret for, hvad han skal bruge sin tid på til sin partner, sine medarbejdere, sine forældre, sine børn – en brugbar måde, hvis man ikke selv ønsker eller har mod til at tage ansvaret. 

Men det er yderst risikabelt, da det kan ende med, at du mister følingen og styringen med, hvor du er på vej hen. Det er her, det bliver svært at mærke, hvor du selv er og har lyst til. Dit indre kompas lader sig narre og tror, at du får det godt, hvis du opfylder alle andres behov, indtil du er så træt og udkørt, at udbrændtheden måske ender i depression eller stress.

6 SYMPTOMER PÅ UDBRÆNDTHED

  • Manglende lyst og glæde til det meste
  • Træthed, tristhed og tunghed
  • Du føler dig utilstrækkelig og usikker
  • Du har mest lyst til at være alene, så du trækker dig
  • Du kan ikke mærke din krop og dine følelser
  • Du oplever, at du er gået i stå

&feature=youtu.be" title="video - hvordan opdager du at du er udbrændt?">Se video med mig, der taler om symptomer på udbrændthed her 

Vil du læse mere om, hvordan du undgår at brænde ud – KLIK HER

Book en tid, hvis du vil arbejde på at få mere glæde og handlekraft i dit liv

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)