Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig med god vækst? HJÆLP

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Min kæreste og jeg går på HF fjernstudie, og er ansat som vikarer på deltid. Vi ville SÅ gerne kunne komme i et fast arbejde, da vi faktisk er ved at være trætte af at sidde på skolebænken. Vi har begge gået på HG hvor min kæreste har færdiggjort 2 år og jeg 1 år. Vi vil rigtig gerne arbejde sevlstændigt, da vi bare gerne vil i gang med at yde til vores samfund. En ting vi ikke rigtig kan se os selv i resten af livet, det er med en chef, og derfor vil jeg gerne høre jer om, hvilke gode muligheder eller områder der er bedst at starte som selvstændig?

Vi er selvfølgelig klar over, at en vidergående uddannelse indenfor det fag vi nu vælger er noget der skal til, men vi vil gerne vide HVAD vi vil være selvstændige som, før vi går i gang med en vidergående uddannelse, da det ellers ville være spild af tid at begynde på noget, som igen ikke var noget - og derved spilde flere år. Vi er nu 21 og 22 år, og vil faktisk gerne i gang hurtigst muligt.

Både min kæreste og jeg har god it håndtering. Min kæreste dyrker corss, og der hvar vi overvejet at sælge cross tøj osv, men det tror vi ikke rigtig kan køre rundt? Derfor tænker vi noget indenfor it?

Kom rigtig gerne med andre gode forslag, som ville kunne være noget, og hvis andre her inde også står med en drøm om at blive selvstændig, er vi også åbne overfor at vi kunnef inde flere som kunne gøre det med os, og finde ud af hvad det skulle være :-)

Jeg håber på gode svar!:-)

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Roskilde IT Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens drive virksomhed uden at ha en uddannelse kommer naturligvis an hvilken type virksomhed man vil drive og hvor dygtig man er til det man vil lave :D jeg kender da mange succesfulde virksomheder hvor ejeren ingen uddannelse har :D

Hvis man vil lave en webshop er der rigtig meget viden at hente på nettet og man kan lære rigtig meget selv hvis man er motiveret nok, ofte lære man på forskellige måder. 

Hvis i har kendskab til IT kunne i også starte en support firma ligesom det jeg har :D men det kræver naturligvis en stor grundviden - pist har ingen uddannelse selv. 

Held og lykke med Projektet ha en super dejlig dag :D 

Mit råd vil være at overveje om tiden det tager at tag en uddannelse i virkeligheden kunne bruges bedre på at starte firmaet og lære undervejs jeg har lært langt mere ved at arbejde med IT til daglig end hvad jeg noglesinde kunne lære af en uddannelse - men jeg lære også bedst ved at udføre ting i virkeligheden. - hader tavler ;) - kunne dog godt savne et grund kursus i komma, punktum :D det har jeg heldigvis en tekstforfatter til når det skal laves professionelt.  

Mvh. David Jensen - Roskilde IT

www.Roskilde.IT

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ro på. Tag nu og få jeres uddannelser. Ja det er sikkert hårdt og træls, men det er sgu for dumt ikke at gøre det nu. Får I først startet noget forretning op, får børn osv. kommer I aldrig tilbage på skolebænken.

Sagt af en der ikke tog en uddannelse, var heldig i mange år, men nu er på kanten til absolut imgen indtægt. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du læste  mit indlæg grundit nok, for du har i hvert fald ikke fået fat i,  at vi gerne vil tage os en uddannelse indenfor det fag vi gerne vil starte op selv? :-) Vi skal på ingen måde stoppe HF, vi skal videre derefter og evt. HVIS vi skal starte vores egen om nu her, så drive det ved siden af, at vi læser et studie, som har med det at gøre. :-)

Vi er to fornuftige unge mennesker, som godt ved at det at være ufaglært kan bide en i den gale ende.

Ellers mange tak for dit svar :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit søde svar :-)

Dog vil vi ikke være ufaglærte for går det ikke, så vil virksomheder gerne se noget på papir (eller ofte vil de, ikke altid).

Det skal dog siges, at vi gerne vil starte noget op ligeså stille IMENS vi er på uddannelse :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare i orden, jeg har misforstået dit oplæg. :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)