Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af virksomhedstype

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Fra  Noble Lane Designs Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er igang med at CVR registrere min virksomhed, her skal jeg vælge hvilken type virksomhed jeg vil registrere, og nu har jeg så brug for hjælp, en enkeltmands virksomhed er selvfølgelig en virksomhedtype med max. 1 ejer, men hvis jeg vælger denne, kan jeg så på et senere tidspunkt ændre typen til APS og hermed få en med-ejer af virksomheden, har hørt at man muligvis kunne gøre dette hvis ens virksomhedskapital overstiger 50.000?

Tak på forhånd

Venlig Hilsen

Luca Hansen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan godt lave skattefri virksomhedsomdannelse, men det er kun i sig selv en fordel hvis der er skjulte reserver og goodwill. ellers kan du stifte nyt ApS men når du gør det med værdier (som skal være beskattede) så er det apportstiftelse og det vil ofte koste 10.000 i lovpligtig revisor erklæring

Du skal derfor nok overveje nøje. Enkeltmands er billigst og enklest, hvis du ikke har større risiko, men kan ikke ret let lige tage en anden med ind som ejer

Brug 55 kr på min Ebog om PERSONLIG VIRKSOMHED SOM LINK der ser du en hel masse nyttigt viden INDEN du stifter og så også IVS SOM SELSKABSFORM LINK der kan stiftes med lav kapital, men så også har sine bagdele, også i forhold til ApS - det er gennemgået helt i bogen og begge er lette at læse på computer, iPad, tablet eller print og begge kan være opslagsværker ud fra indholdsfortegnelsen

De er skrevet helt enkelt, fordi jeg oplever rigtigt mange stifte uden at vide hvad og hvorfor, og endnu flere der får stiftet, men ikke kender regler og derfor kommer i vanskeligheder. Der er også beskrivelse af for og bagdele ved formerne samt huskelister til stiftelse og efter stiftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)