Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler i DK for internetsider

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har en internet side der tjener penge, som ikke er .dk men jeg som bor og lever i Danmark tjener penge på den. hvordan skal jeg så gøre, der mener jeg både med hvad jeg tjener og hvad er der af lovgivning. 

Mange tak fo hjælpen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emillo,

Hvis du bor i Danmark og driver virksomhed fra Danmark, skal du betale skat i Danmark. Uanset hvilken endelse dit domæne har.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra Slagelse
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej søren. 

Tak for dit svar. 

jeg tænker mere på hvordan jeg indberetter det, og hvor jeg kan se reglerne for hvordan man skal drive det? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du har en webshop der har noget andet end .dk til sidst, men stadigvæk driver virksomhed fra Danmark skal du følge dansk lovgivning. Du skal have dig et CVR nummer hvis du regner med at omsætte for mere end 50.000 kr over 12 måneder. Se https://startvaekst.virk.dk for info omkring forskellige virksomhedstyper.

Tilmeld dig evt. et infomøde hos Skat. Det er gratis og afholdes ofte forskellige steder i landet.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du er helt klar underlagt danske regler, selvom det er en udenlandsk side. Du skal betale personlig skat af HELE dit overskud, dvs. hvad du tjener fratrukket dine udgifter. Hvis du regner med at omsætte for mere end 50000 kr. i en 12 måneder fortløbende periode, SKAL du momsregistrere dig (så snart du forventer det) og dermed få et CVR nr. 

Hvis du omsætter for under 50000 kr. i løbet af 12 måneder kan du stadig få et CVR nr. ved at oprette en personlig ejet mindre virksomhed (PMV), som ikke gør dig momspligtig men stadig giver dig et CVR nr. Det er helt gratis. 

Hvis det er affiliate eller adsense du tjener penge på, kan det være din kunde har momspligten - læs evt. mere her. 

Jeg vil anbefale at du sætter dig ind i reglerne for at drive virksomhed i Danmark, evt. på Virk.dk

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Slagelse
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad nu hvis jeg ikke regner med at vi kommer til at omsætte for 50.000 kr, men vi så gør det hvad gør man så ?. og vores hjemmeside sælger ikke et produkt, men viderstiller folk også får vi en del af hvad de andre firmaer tjener hvordan er reglerne med det ? 

Tak for hjælpen på forhånd. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af den første kr du tjener, så det slipper du ikke for. Du kan slippe for at betale moms, hvis du holder dig under 50.000 kr. Hvis du så alligevel kommer over 50.000 kr, mener jeg du skal betale moms af det hele - men det er der en anden der gerne lige må bekræfte.

Du skal betale skat/moms af det du tjener, også selvom du viderestiller folk.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af HELE dit overskud, dvs. indtægter fratrukket udgifter. Det nytter ikke noget at du venter med at momsregistrere dig til at du har nået de 50.000 kr. i omsætning. Du skal analysere om du forventer at omsætte for mere end 50.000 kr. og hvis du ikke gør dette behøver du ikke momsregistrere dig. Men så snart du ændrer din forventning til at du alligevel når 50.000 kr. (f.eks. hvis du i det første halvår har omsat for 25000 kr.), så skal du momsregistrere dig med det samme. 

Det er i princippet ligegyldig hvordan du tjener pengene (om du sælger et produkt eller en ydelse) - men du skal betale skat af overskuddet uanset hvad. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)