Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge på nettet uden en shop ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Fra  JP Consult Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Jeg har længe gået og overvejet at lave en webshop med salg af nogle specifikke byggematerialer, primært B2C

Nu nu har jeg brugt en del tid på at undersøge markedet, priser, konkurrenter mv., og jeg har fundet ud af at min shop har en berettigelse, primært ifht. pris, hvor jeg ville kunne blive den billigste spiller på markedet - ikke markant billigere, men billigere ;) Markedføringen har jeg indledningsvis tænkt skulle være på facebook, Linkedin mv.

Men.. Mit problem er at jeg ikke har nogle frie midler at smide efter en udvikling af webshoppen. Er ret bange for at det er et omfangsrigt arbejde, idet der vil blive omkring 2.000 forskellige komponenter til salg.. Og vil helst undgå at binde nogle midler i en webshop. Min ide er så aft få udarbejdet en normal hjemmeside med en bestillingsliste evt. Excel - med priser og billeder, hvor en kunde så returnerer den udfyldte excel liste, og overfører pengene til firma kontoen inden vareren sendes...

Nu mine spørgsmål:

- er ovennævnte for besværligt for en kunde, i forhold til at kunne spare ~ 5% 

- giver det anledning til for mange fejl bestillinger, så jeg i et eller andet omfang skal indregne ressourcer til? 

- vil en sådan hjemmeside virke troværdig nok?

I er meget meget velkomne til at komme med input, hvis i mener jeg overser noget :) :) 

Vh Jesper 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Der er selvfølgelig mange måder som du kan sælge på,
2000 vareartikler er mange, mit spørgsmål til dig er:

De 2000 varenumre er de allesammen listet i dit excel regneark ?
Og du har ret, du BØR være på LinkedIn og Facebook.

Du er velkommen til at kontakte mig ganske gratis, for mere uddybende 
informationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Velkommen til Amino.

Markedet for byggematerialer er under hårdt pres, og selv de store spillere som Bauhaus og Harald Nyborg har trange tider. Tjek blandt andet deres regnskaber og læs nogle artikler om dem på nettet.

Indledningsvist vil jeg sige, at hvis du planlægger at sælge byggematerialer, som de også fører - og tror at du kan gøre det billigere - så er der noget galt med dine beregninger. Det er i høj grad et volumen-marked, hvor små spillere har det svært.

Dernæst vil jeg så sige, at der er noget i din plan der ikke harmonerer. Du planlægger at føre 2.000 varenumre, men du har ikke råd til at betale for en webshop? Du kan få en udmærket webshop for 25.000 kr. (og derunder). Derefter har du selvfølgeligt en del (læs: mange!) timers arbejde med at få oprettet produkter, skrevet produkttekster og lignende.

Endeligt - hvad med varelager? Hvis ikke du har midler til webshoppen, hvad vil du så gøre med varelager? Dropshipping er selvfølgeligt en mulighed (men i realiteten kun, hvis du kun har én leverandør).

Og så til dit spørgsmål: Nej, du kan ikke sælge uden en rigtig webshop i dagens Danmark. Ingen gider købe ved at sende en email, og at skulle hente et Excel-ark med dine produkter vil fremstå utroværdigt og useriøst.

Ovenstående lyder måske lidt hårdt, men jeg tror du bliver nødt til at brainstorme din idé og dit koncept lidt mere, før du stiller nogle så fundamentale spørgsmål :-).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 25
Fra  JP Consult Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :) og nej, du er slet ikke for hård - lige det jeg Hamburg for ;) 

Indledningsvis har jeg nok givet for få indformationer.. Jeg kender markedet - arbejder professionelT i det til dagligt, så mine beregninger fejler intet ;) Ideen er at jeg bestiller, de varer som mine kunder bestiller hos mig, hos en' leverandør med dag til dag levering. Jeg sender en bestilling til min leverandør pr. Dag, og vil så pakke om til mine kunder.. Således undgås varelager - og dermed pengebinding. Ligesom jeg ikke risikerer at brænde inde med et lager af ukurante varer.. 

Men tror du har ret i din tese omkring, excel regnearket - det er alligevel for alternativt og uprofessionelt :) Kan der være alternativer ? 

Kom om med flere indspark :) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)