Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til handling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Det er første gang jeg er herinde, så bær over med mig, hvis mit indlæg er havnet det forkerte sted.

Sagen er den at jeg har fået en ide til en hjemmeside og app, som jeg mener mangler nu og har potentiale til at blive et hit.

Problemet er blot at jeg ikke har den tekniske know how til at udvikle ideen til produkt og jeg heller ikke har erfaring som erhvervsdrivende/forretningsmand. Så jeg er kort og godt kun idemanden.

Hvilke muligheder har jeg herfra, hvis jeg gerne vil se min ide blive til virkelighed og selv være med i projektet? Og naturligvis også gerne vil opnå fortjeneste på min ide.

Med venlig hilsen
Skroder

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er en idé ikke ret meget værd, så hvis du vil tjene penge på din idé er du nødt til at lægge kræfter i at få den udviklet, implementeret og markedsført.

Først skridt er en grundig udarbejdet forretningsplan, hvor du får beskrevet din idé, dine og projektets stærke og svage sider, en arbejdsplan, samt får lavet et budget.

Hvis forretningsplanen viser at det er en god idé at forsætte, må du til lommerne og betale for udviklingen. Alternativ kan du prøve om du kan finde en udvikler, der vil deltage mod medejerskab som betaling, men det er stadig meget vigtigt at finde penge til markedsføring.

Du skal bruge en dygtigt udvikler til at analysere og designe den ønskede funktionalitet, samt lave mockups, som en webdesigner kan arbejde videre med.

Efter programmering, test og implementering kommer næste store fase, som er markedsføring.

Hvis du vælger at prøve at finde en investor, skal du være opmærksom på, at en investor forventer du selv går all in og deltager fuldtid. En investor vil også kræve den største anpart af projektet/virksomheden.

---

Hvis du har modet på at prøve, så start med at udarbejde en forretningsplan efter bedste evne, hvor du får belyst mest muligt.

Tag kontakt til den lokale iværksætterforening og søg hjælp den vej.

https://startvaekst.virk.dk/opstart/lav-en-forretningsplan/hvad-er-en-forretningsplan 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Skroder

Og velkommen på Amino Smile

Hvis du gerne vil videre med din idé så har brug for (minimum) følgende 3 kompetencer:

1) èn der ved en masse om det problem som din hjemmeside/app løser

2) én der ved en masse om salg og markedsføring på nettet

3) én der både taler "Nørd" og Dansk, måske en udvikler, måske én der kan agerer teknisk projektleder

Som jeg læser det du skriver, tror jeg at du udmærket dækker det første område.

Hvis du ikke er stærk på det med salg og markedsføring på nettet, så er det en god idé at finde en der kan dette.

Dette områder er faktisk vigtigere en det at finde en der kan udvikle din app - for skal vi være helt ærlige så er risikoen for at udvikle noget ingen vil købe som regel den største i et projekt som dette. Så det er her der skal bruges en del kræfter, og gerne af en der ved hvad han gør. En meget brugt måde er at starte med at få lavet en Landingpage (simpel hjemmeside) hvor du giver folk mulighed for at skrive sig op til løsningen - denne liste kan du så bruge til at hjælpe med at få testet og fintunet din idé, gerne inden du har kastet for mange penge i at få skrevet kode.

Mht at få udviklet løsningen, så kan du slå opgaven op herinde på Amino freelancer, eller du kan forsøge dig med nogle offshore konsulenter - løber du den vej kan du læse lidt om hvad du skal være opmærksom på her: http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-offshore-konsulenter/

Udover alt dette så er der jo det forretningsmæksige. Her skal du være opmærksom på at det du er i gang med ikke er at få udviklet en app. Det du er igang med er at lave en virksomhed der sælger en app. Det betyder der skal laves forretningsplan, skaffes cvr nummer, osv osv. Her vil jeg anbefale dig at tage et kig på startvækst. Prøv evt også at tage fat i dit lokale erhvervsråd eller måske væksthus, de kan også hjælpe.

Vi hjælper dig selvfølgelig også gerne, og vi hjælper dig gerne gennem processen fra Idé validering over udvikling til salg og markedsføring af din løsning. Hvis du har lyst er du velkommen til at give mig en kald på 3053 1351, eller sende mig en mail på mhn@mhn-consulting.com, så kan vi tage en uforpligyende snak om hvordan du kan komme i gang 

Anyway, så held og lykke med det

//Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)