Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat i Schweiz, APS i DK, Flytning af firma? Firmabil?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en venlig sjæl som kan give lidt prej på følgende, evt henvise til en person som har fuldstændig styr på mine spørgsmål.

Lidt baggrundsinfo:

1. Jeg har APS som er ved at komme godt op i omdrejningen og kundekredsen er lige nu udelukkende danmark, men har planer om at indtage resten af europa snart.

2. Jeg flytter til Schweiz for at arbejde for en anden virksomhed på ubegrænset tid som ikke har relation til mit eget drifts APS. Jeg leder mit eget firma fra Schweiz med ansatte i DK.

3. Mit drifts APS er ejet via mit holding APS.

4. Jeg har ingen fast ejendom, ingen børn mm i DK og afmelder mig folkeregistret.

I bund og grund handler mit spørgsmål om hvordan jeg så skatteoptimerende og ved at følge reglerne til punkt og prikke kan gøre. Det gælder i forhold til pladsering af firmaet, evt overdragelse af drifts aps til udenlandst holding og mulighed for firmabil som jeg kan bruge til at køre fra Schweiz til Danmark flere gange i løbet af året. Derfor har jeg følgende spørgsmål og håber i kan guide mig i den rigtige retning:

1. Når jeg som bosat i Schweiz udbetaler mig selv løn fra mit danske APS er det vel til Schweizisk indkomst skat?

2. Er det en fordel for mig at flytte driftsaps, eller oprette holding i Schweiz som jeg overflytter egerskab af drifts aps til?

3. Kan jeg lease en firmabil på Schweiziske plader som jeg kan bruge til kundebesøg og til at besøge mine medarbejdere i DK?

I så fald, hvordan beskattes jeg af fribil i DK når jeg reelt er skattepligtig i Schweiz.

Mvh

E.O.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

tag fat i et af de store revisions selskaber som har stor rutine i den type situationer. Alene det, at du jo så flere gange skal besøge kunder i DK og dine medarbejdere i DK vil være klar risiko for dansk skat tror jeg, men tag fat i et af de store revisionsselskaber i en så kompleks sag, for det er en meget vanskeligt område. OM de så oven i egen rådgivning vil råde til bindende svar fra skat, må du høre dem om + de har kontor i Schweiz som også kan støtte dem i alt om fordel ved at ha selskabet der evt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jemen tak for svar.

måske der alligevel er en herinde som kan give lidt mere info inden jeg går videre med sagen.

måske der er en anden amino som også bor i schweitz og har dansk aps og kan give lidt info.

vh

E.O.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)