Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor afgives der flere test order i min shop?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har de seneste dage fået en del test order i min shop. Fælles for dem alle er at de er afgivet fra samme IP adresse, samt mail(fake adresse), navn og adresse er hver gang det samme, som bare hedder noget med test.

Mit spørgsmål er hvorfor en person synes det er sjovt at lave disse test order?

Den sidste test order jeg fik, kunne jeg se at der ikke bare bliver lagt en vare i kurven og ud igen. Men at der bliver kigget lidt rundt på mine produkter og betingelser inden.

Håber der er en der kan give en ide om hvorfor denne adfærd.

Mvh.

Lars

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være en udvikler eller kommende webshopejer, der bruger din webshop som inspiration.

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

en evt. kommende webshopejer ville vel ikke ligge 5 test order i løbet af 3-4dage?

Jeg hælder mest til en konkurrent der måske vil forsøge at se hvor mange order min shop for løbende. De kan holde øje med ordernummerene.

Kan det være det de er ude efter?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

sinsin:
De kan holde øje med ordernummerene.

Det kan de vel kun hvis de rent faktisk gennemfører ordren? Ud fra det du skriver lægger de en vare i indkøbskurven og gennemgår check-out - men stopper så ved betaling. Normalt vil de jo først modtage en mail med ordrenummer osv. efter betaling.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

når de er kommet igennem checkout bliver de sendt til et epay betalingsvindue. og hvis de lukker det(også uden at betale), kan de se ordrenummer og en knap til epay betalingsvindue.

Så tænker at det kan være en konkurrent, der vil se hvor mange order jeg har igennem?!

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved om jeg evt. kan lukke af for en IP adresse?

Det er lidt træls med alle de test order, der er kommet flere til de sidste par timer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du.
Kommer dog an på shopsystemet du bruger.
Hvilket system bruger du?

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sinsin, hvad bruger du til at overvåge dine kunders adfærd med ?

Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Fra  SINSIN Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger Magento, og har både google analytics, og så har jeg zopim, hvor jeg så der var en på der shoppede lidt rundt og lige pludselig lagde denne test order. Derefter har jeg i Magento kigget test ordrene igennem, og kan se det er fra samme IP adresse.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)