Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pervers arbejdsmoral

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Chardiz:
Hvis du ser lidt nærmere på befolkningen i udkantsdanmark, så viser statistikken os af der er flere arbejdsløse og langt flere uden uddannelser eller med mindre uddannelse. Specielt den unge generation er hårdt ramt. Hvilke jobs får man typisk når man er ung og uden megen uddannelse ? Når disse jobs forsvinder så rammer det hårdt i nogle områder. Så der er skam en sammenhæng

Ja den statistik vil jeg da meget gerne se ?. Man kan jo læse alt det man vil ud af statistikker. Eksempelvis er meget af udkants Danmark sommerhusområde for de højtuddannede, hvis ellers man læser statistikken på den " rigtige " måde. Og de unge rejser rask væk fra udkants Danmark og ind til byerne for at blive arbejdsløse der. Så mon ikke det er nogle lidt til passede statistikker du henviser til.

Hvis man følger bare lidt med, så ved man at problemet ikke er selve sommerhusområderne. Problemet er der hvor man tidligere havde et velfungerende samfund - arbejde, skole, butikker osv.

http://www.ugebreveta4.dk/udkantsdanmark-bliver-braindrainet_19480.aspx

http://www.b.dk/nationalt/slagelse-en-slags-bydel-i-koebenhavn

http://www.ae.dk/files/dokumenter/analyse/ae_ungdomsledighed-rammer-skaevt-i-landet.pdf

...."Der er imidlertid store regionale og kommunale fors
kelle på ungdomsledigheden.

I kommuner som Lolland og Bornholm er ledigheden fo
r de 16-
29 årige på over 20 pct.,
mens den i flere Nordsjællandske kommuner som Gento
fte,
Hørsholm og Rudersdal er
under 8 pct.  "

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Chardiz:
Hvis man følger bare lidt med

Ja og sådan kan vi jo blive ved med at fodre fordommene = http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-03-31-11-gode-grunde-til-at-flytte-til-udkantsdanmark-eksperter-draeber-myterne

Eller den her = http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/03/24/071408.htm 

For mig at se har du ikke bevist at den skræmme kampagne du prøver at fremstille her er rigtig. Du bliver nok nød til selv at bevæge dig ud i landet for at få lidt fornemmelse for hvad der sker i virkeligheden. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men du har jo selv sagt det. Alle de unge flytter. Udkantsdanmark bliver affolket.

Men jeg siger held og lykke. AE analysen viser at andelen af de 18-65 år (de arbejdsdygtige) vil falde med 15-20 pct. på Bornholm, Lolland, Langeland og de små ø-kommuner, mens den forventes at vokse med omkring 10-20 pct. i København, Frederiksberg og Århus allerede i løbet af ti år.

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 00:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:
Hvis en medarbejder ikke skaber mere værdi for en virksomhed end 85 kr. hvorfor skulle medarbejderen så have mere? Hvis det koster en virksomhed mere at have en ansat, end den ansatte skaber, er det en underskudsforretning, og så forsvinder jobbet jo nok.

Med den tanke så er en krone i timen vel også OK eller ? 

Fra 3060
Tilmeldt 11. Feb 15
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 00:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten hvad er svaret ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er gået totalt vrøvl i Discover efterhånden. Løn som så meget andet, retter sig efter overenskomster og derudover efter udbud og efterspørgsel. Er der overenskomst og den er indgået, så giver løn sig selv til en hvis grad, og stadigt ansætter man jo så kun folk, hvis man kan tjene på det (ellers skal man lukke og fyre alle de andre ansatte inden for kort tid)

Hvis en forretning ikke kan tjene på en timeløn på 85 kr, så ansætter den vel ikke - hvis den ikke kan tjene på en timeløn på 1 krone, så gør den det vel slet sket heller ikke.

Udbud og efterspørgsel betyder, at det er vanskeligt at få god arbejdskraft til 85 kr - lettere til 250 kr og umuligt til 1 krone. Back to earth

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig alt sammen rigtigt, John. Rådighedsregler siger at man skal tage alt passende arbejde, som man er i stand til at bestride. Jeg har ikke læst samtlige 26.000 lovstof der er for a-kasse/dagpengeområdet, men jeg mener ikke der nævnes noget om en mindsteløn.

Betyder det, at folk SKAL tage et job til 85 kr. timen, hvis de får det tilbudt, så mangler side 26.001.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Jeg har ikke læst samtlige 26.000 lovstof der er for a-kasse/dagpengeområdet, men jeg mener ikke der nævnes noget om en mindsteløn.

Betyder det, at folk SKAL tage et job til 85 kr. timen, hvis de får det tilbudt, så mangler side 26.001.

ja det er helt korrekt - hvis du taler om ikke overenskomst - så kan man tilbyde 85 kroner i timen og så skal folk tage jobbet hvis ikke de vil miste understøttelse eller kontanthjælp - for der er ikke en officiel lovmæssig mindsteløn.

Det kan man jo forstå, at nogen synes lavt, hvis de har fulde dagpenge - vel knapt så tosset hvis det er fra kontanthjælp. Man kan jo godt sætte en mindsteløn lovmæssigt, og det vil jo løse nogen problemer, men jo også skabe andre, da visse ting så slet ikke kan betale sig. Det er jo ikke nødvendigvis bagerens eller jordbærdyrkerens problem, at DK over mange år jobbede løn-niveau op, hvor vi er over de fleste vi skal konkurrere med.

Jeg tror personligt, at det bare bliver værre. Dels kan næsten alt outsources (IT og administastration) - meget andet automatiseres (kassedamer og pleje og meget andet erstattes af robotter) - landbrug total automatiseres - slagtning flyttes til Polen osv. - Der står masser på spring fra østeuropa til at udføre de jobs vi ikke vil til 85 kroner i timen - og mindsteløn vil bare flytte mange af de jobs ud. 

Jeg tror helt enkelt ikke vi får arbejdskraftsmangel -tværtimod. Her ligger problemet. Vi kan godt sætte mindsteløn til 120 kr - men vi taber massevis af arbejdspladser, og så skal de med 120 kr til at forsørge endnu flere arbejdsløse.

Det er ikke så helt let det her, men man kan sige, at de lande der kørte mindsteløn og meget stærk styring af løndannelse og arbejdsmarked, de tabte ret kraftigt til der ikke gjorde - OGSÅ deres befolkning (se DDR, Rumænien osv osv).

Det værste er, at de som vil rammes hårdest ved fast (specielt for høj - jeg vil ikke afvise der kan findes et nivau) mindste løn er - de dårligst lønnede. Alle der kan få jobs til 150 kr kan være ligeglade - de kan beholde deres jobs - men de som nu måske kunne få job til 85 kr eller 100 kr /t - og dermed komme ind på arbejdsmarkedet, det er dem som vil blive arbejdsløse, hvis der ikke længere er rentabilitet i at ansætte dem.

JO selvklart er der nogen der tjener på at lønne andre dårligt men - Det frie arbejdsmarked har mange klare fordele midt i alle dets bagdele.

Nå det er jo en politisk diskussion med stor afstand fra f.eks. enhedsliste til liberal alliance, og det er jo sundt nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Man kan jo godt sætte en mindsteløn lovmæssigt, og det vil jo løse nogen problemer, men jo også skabe andre, da visse ting så slet ikke kan betale sig. Det er jo ikke nødvendigvis bagerens eller jordbærdyrkerens problem, at DK over mange år jobbede løn-niveau op, hvor vi er over de fleste vi skal konkurrere med.
Vi har jo et vaskeægte skisma her: Individets vel kontra samfundets vel. For en fuldtidsforsikret person på højeste dagpengesats, vil 85 kroner jo være en katastrofe - især hvis indplaceringen på højeste dagpengesats er baseret på en forudgående indkomst på f.eks. 190 kr./time. En pligt til at tage anvist arbejde til en gennemsnitlig, overenskomstmæssig løn på f.eks. 125 kr. vil jeg dog finde i orden.
Cookie - John Hannover:
Jeg tror helt enkelt ikke vi får arbejdskraftsmangel -tværtimod. Her ligger problemet.
Den med massiv mangel har jeg heller aldrig troet på i almindelighed, men her på man skelne mellem ufaglærte og faglærte/uddannede. Sidstnævnte er jo allerede et problem i flere sektorer.
Cookie - John Hannover:
Vi kan godt sætte mindsteløn til 120 kr - men vi taber massevis af arbejdspladser, og så skal de med 120 kr til at forsørge endnu flere arbejdsløse.
Jo, men SKAL vi absolut konkurrere med Bangladesh på timelønnen?
Cookie - John Hannover:
Nå det er jo en politisk diskussion med stor afstand fra f.eks. enhedsliste til liberal alliance, og det er jo sundt nok
Vælgerhavets bølger viser tænder denne gang. Eet eller andet sted synes jeg det er forfriskende, at Alternativet tør at være anderledes. Vi trænger til at få luftet ud i vore hoveder og begynde at gentænke hvad det er for et samfund vi gerne vil have.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er klart problem for en med fulde dagpenge at skulle tage job til 85 kr - og jeg tror også de ofte vrider sig uden om. Det er et problem helt klart. En på kontant hjælp og specielt en under 30 vil givet ha stor fordel også ved 85 kr  - og nej vi skal ikke konkurrere med Bangladesh men måske som minimum med Tyskland.

Det er ikke et let eller lille eller letløst problem er jeg helt med på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)