Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pervers arbejdsmoral

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Lundsby:
Det er da et kæmpe problem, der er jo derfor udkantsdanmark problematikken, er blevet så stor.

Jeg håber du selv ved hvad udkants Danmark har med timeløns problematikken at gøre, for der er nok ikke andre der gør det.

De tusindvis af arbejdspladser som Carsten skriver om, er i høj grad forsvundet fra udkantsdanmark. Det er ikke godt for et sted når man mister en masse arbejdspladser. Håber det giver mening, jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.

Michael:
Hvis det virkelig skulle være sådan at man kun har råd til at give medarbejderen 85kr i timen. Bør man flytte arbejdspladsen til et land hvor de kan leve af den løn. Enhver arbejdsgiver bør påtage sig et vist omfang af socialt ansvar i det land man opererer i.

Mener du at det er at vise socialt ansvar at man flytter arbejdspladser ud af landet? hvis det er tilfældet så er vi nok også uenige der.

Jeg mener klart at danskere der ikke er mere værd end 85 kr. i timen, også skal havde mulighed for at få et arbejde, det tror jeg også er den nemmeste måde for dem, at blive mere værd på.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 20:50 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange af jer "løntrykkere", der sidder med faste udgifter som kan dækkes af dagpenge.

Dagpenge som i øvrigt på højeste sats er 110,00 kr/t.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor mange af jer "løntrykkere", der sidder med faste udgifter som kan dækkes af dagpenge.

Du forstår godt at dem, der presser lønnen er alle de arbejdere ude i verden der vil arbejde for væsentligt mindre end os danskere.

Personligt er jeg bestemt ikke en løntrykker, jeg kan ikke forestille mig at der er nogle der føler sig underbudt af mig eller underbetalt af mig.

Men nej, man ville nok ikke kunne dække mine faste udgifter på dagpenge, faktisk nok heller ikke selvom man ikke skulle betale skat.

Så hvis jeg af den ene eller anden grund, skulle erstatte min indkomst med dagpenge, så ville jeg blive nødt til at nedsætte mine fasteudgifter drastisk.
Det syntes også kun er fair.

Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen forklarer det super simpelt og jeg giver ham ret.

Fagforeninger, dagpenge og kontanthjælp hæmmer væksten. Og så længe jeg kan se en rengøringsdame fra Polen i Danmark, så burde der ikke findes kontanthjælp eller anden offentlig forsørgelse. 

Jeg arbejder selv i Thailand, og her kan jeg fortælle at timelønnen for en medarbejder i 7-11 er 8 dkr i Timen, da det er den værdi de kan skabe for virksomheden. Men modsat er arbejdsløsheden stort set ikke eksisterende, og man kan altid få et arbejde, hvis man vil. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke sammenligne Thailand og Danmark, på de områder du lever. Det er fint at de kan leve for den timeløn du nævner, men den ville jo slet ikke gå her i landet. Leveomkostningerne er ganske enkelt for høje, særligt til fødevarer og bolig.

Noget andet er dog så den, som ikke vil kunne leve for dagpengesatsen: Hvis det ikke er muligt at leve for et givent beløb månedligt, fx pga for høje faste udgifter, er det ingen raketvidenskab, at man bør sænke sine faste udgifter. Det kan være svært for nogen, men som voksent menneske er man nødt til at se bort fra egobehov og agere efter devisen "tæring efter næring".

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Per_Danmark:
Fagforeninger, dagpenge og kontanthjælp hæmmer væksten. Og så længe jeg kan se en rengøringsdame fra Polen i Danmark, så burde der ikke findes kontanthjælp eller anden offentlig forsørgelse. 

At du ser en rengøringsdame fra Polen i Danmark skyldes jo EU og den fri bevægelighed inden for EU´s grænser. Og det er så en helt anden diskussion. men igen er det jo så nemt at sidde med sit på det tørre og mene at alle de lavtlønnede i Danmark jo har det alt for godt. Så længe det ikke er dine skattekroner der går til det behøver du jo ikke at have det dårligt over det. Og sjovt nok har dem der betaler skat her i landet det ikke så dårligt med det som du har.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Chardiz:
Hvis du ser lidt nærmere på befolkningen i udkantsdanmark, så viser statistikken os af der er flere arbejdsløse og langt flere uden uddannelser eller med mindre uddannelse. Specielt den unge generation er hårdt ramt. Hvilke jobs får man typisk når man er ung og uden megen uddannelse ? Når disse jobs forsvinder så rammer det hårdt i nogle områder. Så der er skam en sammenhæng

Ja den statistik vil jeg da meget gerne se ?. Man kan jo læse alt det man vil ud af statistikker. Eksempelvis er meget af udkants Danmark sommerhusområde for de højtuddannede, hvis ellers man læser statistikken på den " rigtige " måde. Og de unge rejser rask væk fra udkants Danmark og ind til byerne for at blive arbejdsløse der. Så mon ikke det er nogle lidt til passede statistikker du henviser til.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Jeg mener klart at danskere der ikke er mere værd end 85 kr. i timen, også skal havde mulighed for at få et arbejde, det tror jeg også er den nemmeste måde for dem, at blive mere værd på.
Uden ligefrem at have tørre tal på det, vil jeg tillade mig at tvivle på, at man i Danmark, kan nedsætte sine faste omkostninger så meget, at man kan "leve" af en løn på 85 kroner i timen.

Kvinden i eksemplet har tydeligvist betalt til både fagforening og a-kasse. Hvis hun har betalt sit kontingent, burde hun dermed også være forsikret mod at skulle påtage sig et arbejde til en løn der ligger langt under den pågældendes overenskomstmæssige mindsteløn.

Du forholder dig slet ikke til, at hvis en arbejdsgiver ikke kan tjene på en endnu lavere timeløn, f.eks. 50 kroner, skal de ledige så også tage imod dét?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 07:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

I taler altså lidt forbi hinanden, den ene part ønsker en løn der kan betale for de almindelige minimumsudgifter vi alle har, den anden part er ligeglad med at de fattige kan få mad hver dag, de ønsker blot at virksomheden giver overskud uanset økonomisk berettigelse.

Ved i hvad man også kunne gøre?

Virksomheder efterspørger lavindkomst arbejdskraft og 2mio mennesker i Danmark kunne godt bruge lidt extra. Hvordan løser man begge problemer?

Man laver stats godkendt skattefri arbejdskraft i MEGET specifikke virksomheder, forstået på den måde at ALLE kan påtage sig nogle timer til f.eks. 30-50kr. i timen for en landmand. Dermed stiger landmandens indtjening med 50-70 kr. per arbejdstime af andre, og dermed kan han sælge varen med en større avance og betalke mere i skat. I dag varetages arbejde tit af østeuropæere der får 100kr. skattefrit i timen (700 per dag fradr. for dobbelt husførelse, 2000 til en tur hjem og 3000 i personfradrag) Derudover optjener østarbejdere ret til sociale ydelser mens de er her uden at betale skat.

Det er vigtigt at det er skattefrit fordi, så kan bistands klienter tjene til maden, førtidpensionister kan arbejde lidt uden modregning (i dag undlader de bare ar arbejde!), pensionister kan arbejde lidt uden at miste pensionstillæg og derved bytte 14dage i marken med 14dage til Spanien. Lavindkomst grupper på arbejdsmarkedet kan tage en weekend i marken med familien og tjene lidt sammen. I princippet kunne det også være relevant for en med god indkomst der keder sig lol

Det er åbenlyst for mig at det ville virke i landbruget, men man kunne måske tilbyde en vurdering af andre projekter/virksomheder hvor det giver mening for alle parter. Det er jo ikke sådan at der ikke foregår sort arbejde i dag, jeg vil bare legalisere noget af det de steder det giver mening.

Det kunne potentielt være en god ide for alle parter hvis en fabrik må aflønne folk på overførsel 30kr. i timen og de så ansætter 100 a 2 timer dagligt til at lave 25 mands job. Alle ville faktisk få lidt mere ud af det. Spørgsmålet er om man kan se hvornår man misbruger det almindelige arbejdsmarked. Du ville også se at man pludselig kunne etablere en "slikbutik/burgerbar" i småbyer med 500 huse hvis arbejdskraften kan købes for 30 kr/timen (stadig skattefrit naturligvis). 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo helt rigtigt som der skrives af flere, man kan ikke kræve mere i løn end det market er villige til at betale. Det er loven om udbud og efterspørgsels.

Men det er ikke problemet. Det helt store problem er arbejdsløshed.

Det vi ser nu med at indbygger fra lavlønslande flytter til Danmark for at udfører jobs til lavere lønninger end Danskerne er blot en mild forsmag af hvad vi kommer til at opleve over de næste 20 – 30 år, tænk på det her:

Robotter - Robotter har samlet biler de sidste 30 år, nu kommer robotterne som lave mad, gøre rent, vaske vinduer osv. Robotten er aldrig syg, vil ikke have mere i løn og truer ikke med at sige op.

Selvbetjening - Vi får mere og mere selvbetjening hjulpet godt af robotterne.

Restaurationer – Hos Macdonald og den slags restauranter smutter jobbene når robotterne kommer ned i pris så det kan betale sig.

Selvkørende biler - Vups..der smutter de sidste taxichauffører, lastbilchauffører, rutebilchauffører....

Tog og flyvere - Samme vej som bilerne..

Landbrug - Udover at traktorerne naturligvis selv kan køre om 10 år så kan en mand i dag stå for fodring og malkning af 1200 kreatur. Jeg svedte sku godt da jeg var 16 og skulle malke og fodre 50 dumme køer...

Butikker - Hvem gider stresse med at købe dagligvare når man kan bestille det på nemlig.com eller lignende? 

osv. osv. osv...

Problemet om konkurrence fra lavtlønslandende overskygges af det kæmp arbejdsløshedsproblem som vi har/får.

Vi kan sænke arbejdstiden:

I stedte for at vi skal arbejde 40 eller 50 timer så lad os komme ned på 25 eller 30 timer, det vil så skabe flere arbejdspladser.

Problemet er bare at der altid vil være en som arbejder 80 timer om ugen når de andre arbejder 30 timer. Den ekstra indsats gør at han udkonkurrerer dem som arbejder mindre. f**k…

De færrer timer skal financierers, betaler staten så stiger skatterne (færrer penge til forbrug), betaler virksomheden så går det ud over deres konkurrence evne (ingen penge til videreudvikling eller talenttiltrækning)

Mere f**k…

Vi er sku nok nød til at arbejde endnu mere uden ekstra løn således vi kan få de smarteste robotter…

Man kan også finde inspiration i Svejts, de gør det nu meget godt dernede i bakkerne...

Side 3 ud af 8 (78 indlæg)