Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til salg af smykker og ure

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 13
Fra  My Accessories Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! 

Jeg søger desperat nogle, der har erfaring eller viden omkring salg af smykker, ure og lignende. :-) 

Jeg er så tæt på oprette egen virksomhed, hvor mit formål er en webshop med accessories, herunder primært smykker og ure. 
Jeg har efterhånden brugt utrolig meget tid, på at sætte mig ind i diverse regler omkring dette. 
Der er utrolig mange, eftersom jeg tænker at importere mine varer fra Kina. 
Jeg troede, at jeg var ved at være klar til at bestille CVR, men så faldt jeg over disse regler vedr. salg af smykker. 

http://mst.dk/virksomhed-myndighed/kemikalier/fokus-paa-saerlige-produkter/smykker/ 

Kan det virkelig passe at man skal vide præcist hvor mange mikrogram bly, nikkel, kviksølv osv. der er pr. cm2 i alle ens smykker. 
Synes virkelig det er kringlet, og det ser ud til at der også er en lang række regler omkring ure, hvor man både skal dokumtere hvor meget selve remmen, skiven, låsen osv. indeholder af forskellige stoffer...

Jeg har kontaktet nogle leverandører, og de kan ikke give de præcise oplysninger omkring hvor mange mikrogram der lige præcist er i de forskellige dele af smykkerne.. Åh jeg er så forvirret lige nu... Troede lige jeg var så tæt på, at kunne starte op. 

Kan det virkelig passe at alle virksomheder overholder disse regler? Jeg synes det virker helt umuligt og uoverskueligt, hvis man skal vide alt det, og det bliver jo vildt svært at finde leverandører, der har de præcise tal på alt hvad smykkerne indeholder af mikrogram pr. cm2... 

Håber virkelig nogle kan hjælpe, på forhånd tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan da passe fuldt. Der kommer sikkert ting igennem der ikke overholder regler, men får en person en skade (allergi eller andet værre - blyforgiftning) så er du 100% ansvarlig for alle følger hvilket kan blive meget meget dyrt.

Smykker og metal kan jo indeholde grimme ting (bly nævner du selv) og læder kan være garvet med giftige stoffer - så helt som der er masser af krav til el produkter og mekanik (CE) så er der krav til smykker, læder osv osv. Synes selv det lyder underligt med skiven MEN omvendt, som urmand ved jeg jo, at man teoretisk set kan anvende radium til selvlysende markeringer (hvad man gjorde tidligere). Det afgiver jo radioaktivitet, og skriver med Radium ved jeg er forbudt i dag

Fra radium gik man til let radium (under 25) til tritium og nu generelt luminova. Det kan begrunde at også skiven skal ha kendt indhold - men det tror jeg ikke giver problem idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 13
Fra  My Accessories Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit fine svar John! :-)

Ja, der er godt nok meget man skal tage højde for.. 
Og man må hellere tage reglerne alvorligt, for som du siger, kan det gå hen og blive dyrt, hvis der skulle ske noget.. Det er lidt bøvlet med alle de regler, men sådan er det jo, hellere være på den sikre side :-)

Rigtig god dag! :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der ikke leverandører i DK du kan købe fra? Eller er det unikke produkter du kun kan få fra Kina? Det ville i hvert fald gøre det en del nemmere. Så kan du altid udvide til import fra Kina i fremtiden.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Det er ganske rigtigt at der er visse regler mht. sundhedsskadelige metaller i smykker /urer der skal være opfyldt før de lovligt kan sælges i EU. Gør det nu ikke mere kompliceret end det er , der er jo immervæk kun tale om ganske få metaller.  Det lyder lidt som om de leverandører du har fat i ikke er vant til at eksportere til EU, for ellers ville de kunne oplyse indeholder af div. metaller.  uanset om leverandøren har indholdsoplysninger, vil det altid være nødvendigt for dig at få udført nogle stikprøve analyser.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Spændende projekt du har gang i. Lad dig ikke slå ud af disse regler, du vil i din opstart komme til at møde en del udfordringer på din vej.

Disse ting skal du så forsøge at vende til din fordel. Ja det kan lyde voldsomt med disse regler, men det er en sikkerhed for dine kunder og dig. Så på din kommende shop skal du have markeret at du overholder dansk lov mht... osv osv.

Det tror jeg også er et rigtigt godt signal overfor dine kunder. I disse tider hvor der er en masse import af tvivlsomme vare, skal du sikre dine kunde med kvalitet.

Kig på din konkurrenter, jeg er ikke sikker på der er ret mange af dem der har denne punchline.

Held og lykke med det hele.

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Hansen:
I disse tider hvor der er en masse import af tvivlsomme vare, skal du sikre dine kunde med kvalitet.

Så er det jo ikke ligefrem Asien man skal importere vare fra hvis man ønsker at importere kvalitetsvare.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den kan blive svær. (havde faktisk lige overset den linie)

Hvis det absolut skal være fra østen, ville jeg fravælge aliba det ene og aliba det andet, også ville jeg alliere mig med nogle af de danske østen-konsulenter til at finde nogle gode og professionelle leverandører - for dem er der også en del af i østen.

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Fra Århus
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 13
Fra  My Accessories Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker man kan tjene mere, ved at bestille fra Kina :) det er i hvert fald super billigt ;) 
Tusind tak :-) 

Fra Århus
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 13
Fra  My Accessories Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for jeres svar her inde. 
Jeg er så småt ved at have sat mig lidt mere ind i disse regler, og satser på at finde nogle leverandører der kan garantere, at smykkerne ikke indeholder for meget af de forskellige metaller. 
Og god idé at slå lidt ekstra på det, det tror jeg helt sikker ville være et plus, hvis man kunne gøre :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)