Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google analytics - kan jeg sortere lande fra i statistik?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en ret ny blog, som indtil videre kun har 2-10 reelle besøg om dagen. Det er sådan set fint nok, det tager jo tid at opbygge en læserskare. Det der irriterer mig er, at min statistik i google analytics slet ikke kan bruges til noget, da jeg har mange besøg fra udlandet - altså crawlers eller ghost visitors. I starten kom de ind via sider som social buttons, event tracking osv. Nu er de begyndt at komme som direkte trafik, og jeg kan således ikke længere lave et filter på dem.

Er der nogle der ved om det er muligt at sortere forskellige lande fra? Min blog er på dansk, så jeg ved, at det ikke kan være reelle læsere, når de kommer fra USA, Afrika, Japan, Chile osv. I dag har jeg fx. haft 2 reelle besøg her fra Danmark, og hele 28 besøg fra andre lande (her af 16 stk. "not set"). 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Fra  CNH Media Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anpau,

Det er lige til at frasortere de lande du ikke ønsker skal påvirke din rapport i Google Analytics.

Du kan gøre dette på følgende måde:

1) tryk på 'Administrator' i menuen i toppen
2) klik på 'Alle filtre' i kolonnen til venstre
3) Opret et nyt filter ved at klikke på den røde knap '+Nyt filter'
4) Under filtertype vælger du tilpasset
5) Herefter beholder du "Ekskluder" og vælger "Land" under filterfelt
6) Under filtreringsmønster indtaster du de lande du ønsker at frasortere, eks. som følgende: (China|India|Russia|Brazil|United States|Canada|South Korea)
7) Under 'Anvend filter på visninger' tilføjer du Alle websitedata
8) Gem :)

Så skulle de lande du har skrevet med ind under filtreringsmønstreret gerne frasorteres, bemærk dog at det kun er fremtidige besøgende fra disse lande.

Med venlig hilsen

Søren

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Mads. Jeg har tidligere fulgt din anvisning, problemet er nu, at de ikke længere kommer ind fra de hjemmesider, men fra direkte trafik, hvorfor jeg ikke længere kunne filtrere dem fra. 

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for en meget udførlig vejledning, Søren. Jeg har gjort som du skrev, og håber nu bare det virker :) De Besøg der kommer fra (not set) går jeg ud fra, jeg intet kan gøre ved? Alle besøg fra i dag der er fra "landet" (not set), er nemlig også spam, ved jeg, og ikke reelle læsere.

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Fra  CNH Media Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, at du desværre ikke kan gøre noget ved "not provided" eller "not set" :-(

Med venlig hilsen 

Søren

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen.

Dem må jeg så bare se bort fra, forhåbentlig hjælper det lidt på statistikken, nu hvor flere lande er valgt fra. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Går du op i SEO, kan du bruge Googles Disawov Tool og bede Google om at se bort fra trafikken der kommer fra disse links, men kun hvis du er sikker på at det er spam links.

Jeg har selv bedt dem om at se bort fra trafikken fra netop social-buttons.com. 

- Det filtrerer dog ikke trafikkilderne ud af dine Analytics rapporter.

Med venlig hilsen

Allan

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Det tror jeg da lige jeg vil prøve at kigge nærmere på. Tak

Fra Sønderborg
Tilmeldt 30. May 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lidt, tag evt. et kig på denne video som jeg lavede om det igår :)

https://www.youtube.com/watch?v=BwM8se181Lo

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)