Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må firmaet betale for noget af vores private vandregningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et stort vandforbrug i firmaet mellem 500-700 l pr dag hvor meget må jeg trække fra og hvordan gør man det rigtigt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må finde en eller anden måde at kunne påvise det - eller - der er et standard tal - som jeg lige ser som 107 liter per person per døgn. Det betyder, som jeg ser det, at hvis I er to i boligen så er det 214 liter per døgn og det må i hurtig regning være 78,1 m3 per år for privat vand. Det burde så betyder, at der er fradrag for vandforbrug derudover

Du må checke mit tal og regne det ud efter hvor mange personer i er i boligen, og så se, hvor meget over de ca 40 m3 per beboer -  i bruger (gang de 40 med antal i husstanden - børn tæller sikkert som voksne med mere bad osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bogføre jeg så det hvis jeg sætter en måler på den vandhane jeg bruger

Med et ugift bilag også hvor mange liter der står 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

fornemmer du er enkeltmands virksomhed. Den måler skal kunne dokumenteres hvilket vel er svært at få plomberet men måske? (eller OG tallene SKAL passe med det standard forbrug jeg gav dig i sidste så skat kan se du ikke lader firma betale privat vand = du betaler de 40 m3 per person i hustanden selv)

Du bør kunne bogføre det som vandforbrug i enkeltmandsvirksomheden og bruge mellemregning privat som modkonto, så du får beløbet uden skat

vent lige om andre byder ind, jeg har ikke selv været ude for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogfør det hele i virksomheden og få din revisor til at korrigere for privatforbrug ved udarbejdelsen af årsregnskabet

Det betyder reelt set at det hele bliver bogført som en udgift og moms og vandafgift bliver taget hjem. Ved årsafstlutningen bliver der så korrigeret for den vurderede private andel (SKATs vejledning for forbrug kan bruges og fastsættes med udgangspunkt i antal af personer i husstanden).

Når den private andel korrigeres bliver hævet under egenkapitalen debiteret, købsmoms krediteret, vandafgift krediteret og driftudgift vand krediteret. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)