Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop Leverandør smed os ud af Google - kan vi få erstatning?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre sjældent entydige svar i juraen - Det afhænger af fortolkning af den indgåede aftale, herunder din leverandørs salgs- og leveringsbetingelser.

Men jeg synes umiddelbart, at det du nævner er nogle meget alvorlige forhold, som jeg gætter på, er en misligholdelse af den indgåede aftale.

Jeg vil anbefale, at du reklamerer skriftligt, og at du beder din leverandør om at udbedre fejlene inden for en rimelig frist. Da du jo uanset havde bestilt en ekstern konsulent til at tjekke siden, så er regningen på de 60.000 til denne næppe begrundet i fejlen, så den regning kan du ikke få erstattet. Hvis fejlene udbedres, så skal du selvfølgelig betale de 90.000, medmindre du kan dokumentere et tab i perioden frem til fejlene blev rettede.

Det tab, som du har haft, kan imidlertid være svær at bevise - For der er jo ingen objektivt svar på, hvor meget du ville have tjent, hvis fejlene ikke havde været der - og som du selv nævner, må man forvente indkøringsperiode m.v., dvs. man kan heller ikke bare sammenligne med tilsvarende periode sidste år eller lignende. Dvs. hvis du vælger at køre sag, vil der være en masse usikkerhed, og du vil således ikke vide, hvor du står, førend der foreligger endelig dom.

Jeg er derfor enig med de andre i, at forlig er at anbefale - Det tager jo også ressourcer at køre sag. Ressourcer, som går fra din virksomhed. Dertil kommer, at det er ganske korrekt, at det sjældent kan betale sig at køre en såkaldt sager, som beløbsmæssig ligger under de 100.000.

Endeligt er det min vurdering, at de fleste it-firmaer har fraskrevet sig ansvar for sådanne tabsposter i deres salgs- og leveringsbetingelser.

 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)