Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad, hvordan og til hvem skal jeg indbrettet til for regnskabsåret 2014?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Kære Aminoer
Jeg sysler lidt med at finde ud af, hvad og hvem jeg skal indberettet for regnskabsåret 2014.  
Selskabet, det drejer sig om, er et ApS (indskudskapital 50.000 DKK) startet i 2014. Resultatopgørelsen dækker 27/10-2014 - 31/12-2014. Der købt webhotel, betalt lidt opstartsgebyrer og så videre for i alt 1.600 kroner, og så der er købt en computer (14.400 kroner). Der har ikke været nogen omsætning i regnskabsåret 2014, så et negativt resultatet på små 16.000 kroner.
Så vidt jeg forstår er selskabets pligter i forbindelse med regnskabsåret 2014 - udover indberetning af moms, som jeg har fint styr på - at indberette et regnskab til Erhvervsstyrelsen via programmet “Regnskab 2.0 basis” samt at lave en selvangivelse.
Nuvel, mine spørgsmål til de kloge folk herinde er:
1): Skal jeg sørge for mere end at indberette til Erhvervsstyrelsen via “Regnskab 2.0 basis” og indlevere en selvangivelse via Skat Erhverv Tast Selv?
2): Øh, hvad er det jeg lige skal selvangive på skat.dk? Når jeg logger ind på Skat Erhverv, kan jeg ikke lige se, hvad jeg skal indberette. Jeg har jo fx løbende indberettet moms, og jeg skal ikke indberette selvskabsskat, told, punktafgifter og meget andet, der ikke vedrører selskabet, der ikke har noget overskud at betale skat af og ikke arbejder med import/eksport eller punktafgifter for den sags skyld?
Håber, I kan hjælpe. Rigtig god aften.
/Lasse
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skulle ha taget hjælp af revisor. For det første er det ikke sikkert du får anerkendt et underskud når der slet ikke er indtægter og computer og opstart er udgifter-. Opstart er der i alle fald slet ikke fradrag for skattemæssigt (ex advokat og stiftelse). Hvis computer er 14.400 ex moms, så skal den afskrives med 25% og ikke straksafskrives og så er underskud jo kun ca 3500 - og det skal så fremføres til kommende år.

Regnskabet skal jo udføres som årsrapport med ledelsesberetning - afholdes generalforsamling - ske bekræftelse af fravalg af revisor (hvis det er valgt fra sidste år) om bekræftelse af I opfylder betingelserne for fravalg også fremover - og kan du det godt nok? Måske via regnskab 2.0 som du skriver - måske ikke. Det skal ind 31/5 - 15 hvis du har udløb af regnskabsår 31/12 -14

Selvangivelse til skat ja - der er åbnet nu for selskabs selvangivelsen og indtastning er væsentligt ændret med en del flere punkter end tidl år https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=10527 

Jeg synes du skal ha et service eftersyn.

  1. Har du tegnet den lovpligtige arbejdsskadeforsikring for dig som direktør selv om du er ulønnet og selskabet ikke har indtægt - den er lovpligtig.
  2. Har du indberettet ejere til det lovpligtige offentlige ejerregister. (ikke kun ejerbog men i det offentlige ejerregister -frist snart oppe)
  3. Hvis computer står i dit hjem og du også skal bruge den privat (hvad skat ofte vil forvente) så skal momsen være delt så du kun har trukket moms i forhold til firmabrug (som jo måske ikke er stort helt uden omsætning men det er jo bare hvad du kan sandsynliggøre)
  4. Har du ved stiftelse fravalgt revisor og stemmer det med vedtægter

Det var bare lige fire ting grebet ud af luften. Det behøver ikke være ret dyrt for sådan et service eftersyn og hjælp til indberetning af årsrapport og selvskabsselvangivelse - og det vil jeg råde dig til at betale dig fra. Søg evt via www.agera.dk tre tilbud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for prompt svar. Selskabet har indtægter i dag, og vi betaler løbende moms. Og opstartsomkostningerne dækker over etablering af webhotel (e-mail) og gebyr til Erhversstyrelsen. Computeren er 14.400 inkl. moms. 

God pointe med serviceeftersyn. Det må vi ved lejlighed få foretaget, så der er styr på tingene.

Nuvel, revisor er fravalgt, og det stemmer med vedtægterne. Ledelsesberetningen er skrevet.

Men tilbage til mit spørgsmål - og bemærk at jeg gerne vil prøve at have lidt styr på processerne selv; Hvad er det konkret, jeg skal indberette til Skat, som ikke allerede er indberettet til Erhvervsstyrelsen via regnskab 2.0, hvor der er jo er resultatopgørelse etc.?

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:

1

Selskabet har indtægter i dag, og vi betaler løbende moms. Og opstartsomkostningerne dækker over etablering af webhotel (e-mail) og gebyr til Erhversstyrelsen. Computeren er 14.400 inkl. moms. 

God pointe med serviceeftersyn. Det må vi ved lejlighed få foretaget, så der er styr på tingene.

2

Men tilbage til mit spørgsmål - og bemærk at jeg gerne vil prøve at have lidt styr på processerne selv; Hvad er det konkret, jeg skal indberette til Skat, som ikke allerede er indberettet til Erhvervsstyrelsen via regnsk

fino .

1

så er underskud heller ikke ca 16.000 som du skrev da momsen jo ikke er med som udgift. Underskud er så webhotel + computer uden moms 11.500  mere du ikke misser ud fra du skrev 16.000 (og gebyr selskabsstyrelsen er udgift men skal lægges til drift når du skal komme til det skatteresultat du skal indberette)

2

Det er selvangivelsen for selskaber. Rengskabet til virk.dk er til erhvervsstyrelsen og det som offentliggøres som driftsregnskabet for året. Skat har en hel selvangivelse med en masse punkter hvor du også skal huske skattereguleringer så som gebyr styrelsen ved stiftelse- hvoraf nogen sagtens kan være 0 for dig - men det er til to helt forskellige instanser og helt forskellig form. Jeg vil tro du har mulighed for at klare selvangivelsen, og den protester givet hvis du ikke har udfyldt alt, så det vil fremgå

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)