Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye domæneendelser... Er de en god ide?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey


Jeg går og overvejer at købe et domæne med en anden endelse en den klassiske .dk til en fremtidig hjemmeside. Jeg overvejer endelsen .guide

Har dog også hørt at (stort set) alle andre endelser end .dk og .com ikke er helt så "trustede" i DK.

Hvordan har i det med de nye endelser? Vil i anbefale mig at holde mig til .dk domænet, eller er folk blevet moderne nok til at bruge .guide hvis det er det som bliver oplyst på siden? Vil generalt bare gerne høre jeres tanker om emnet.

Vh Julius

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg TROR du kun skal bruge de nye endelser hvis dit site er på engelsk. TROR en dansker der leder efter en seriøs dansk side vil opfatte det som uproffessionelt.

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Min side er på dansk.

Den bliver dog (stort set) bare en one page som kommer til at promovere et enkelt produkt. Så tillid er selvfølgelig stadig vigtigt, men ikke så meget som hvis det var en større webshop el.

Tænker også på om folk kan finde ud af det? Regner de med at skulle skrive .dk og kommer derfor til at skrive ".guide.dk" eller noget andet dumt?

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv .net
Men guide ville blive for langt efter min mening.

Bedst er klart .dk

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle de mange hundrede nye endelser, er det danske markede ikke modent til. 

Her i London ser man virksomheder forsøger - og flere slipper OKAY fra det - men de har deres kampe!
Jeg ser mindre erhversdrivende, der opretter en Hotmail/Gmail - simplethen fordi deres kunder ikke fatter hvad de skal skrive i email feltet, når de læser det højt for dem i telefonen. 

Så jeg vil nok undgå det. Eller som minimum hvis du vil bruge xxxx.guide - så vil jeg nok købe xxxxguide.dk simpelthen for at ramme de sidste. Der er mange der slet ikke ved der findes meget andet end .dk og .com. (Også lidt kendt som Indland / Udland).

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-)

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Ronex Design Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jannik også lidt påpeger, så går det an på målgruppen.

Sælger du til "den almindelige mand", så er det en god ide at holde fast i det dejlige .dk domæne som vi alle kender.

Personligt har jeg købt både .dk og .com, hvor .dk blot videresender dem til mit .com domæne.

Jeg overvejer også lidt at købe .guru, da jeg bevirker som konsulent, hvilket vil være passende og sjovt, men jeg henvender mig også til en lidt mere tech-savy segment, der sikkert allerede har købt nye domæner for sjov XD

Jeg overvejer dertil at købe .ninja til min Parkour undervisning, da det i den sammenhæng vil være til at huske, men er ikke sikker, da jeg overvejer at rulle noget ud målrettet folkeskoler, hvor min målgrupper dermed måske ikke er klar til de underlige endelser, men så må jeg bare lave samme nummer med også at købe .dk og så omdirigere.

<b>Så mit korte råd er:</b> <i>"Hvis du er i tvivl? Så begge!"</i>

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Amino.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

Har selv .net
Men guide ville blive for langt efter min mening.

Bedst er klart .dk

Og det er FirmaConnect ikke? :) Tror ikke man bliver skræmt af for lange endelser overhovedet, eller af lange URL'er.

Har man en virksomhed som tilbyder en guide i falster for eksempel, giver det da konge meget mening at lave en falster.guide 

det tog under et sekund at skrive .guide - så det skal man ikke være skræmt over.. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb kage.dk, kageguide.dk og kage.guide. Redirect de to første til den sidste - Så er du dækket helt ind.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Vejle
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Tror vel bare at jeg køber NAVNguide.dk og NAVN.guide, og bruger NAVNguide.dk som 301 redirect til NAVN.guide

Ønsker du at mestre dit (spejlrefleks)kamera og tage fantastiske fotos? Bliv klogere på Fotoklog.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)