Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af CVR-nr. og købe biler på bilsalg.dk mhp. videresalg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det er intet problem at oprette sig med CVR-nr., som det kræves for at handle biler inde på bilsalg.dk, men hvordan er reglerne for at benytte sig af denne mulighed som enkeltmandsvirksomhed og sælge bilerne videre efter et stykke tid, hvor man har kørt i dem privat?

Må man sælge bilerne videre til privatpersoner og tjene på dem på den måde?. SKAT acceptere et vidst antal bilsalg om året før der bliver tale om virksomhedsdrift har jeg hørt. Eller er jeg underlagt nogle bestemte regler?.

Nogle der kan svare på dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan handle som privat person op til det er åbenlyst at du vil overskride 50000 kr salg/omsætning på enhver 12 mdr periode. Det er de generelle regler. Om der er andre regler der kræver anden registrering for netop bilhandel ved jeg ikke, men det er i alle fald moms ved forventet salg over 50000 og uanset CVR eller ikke, så skal du følge bogføringsloven helt og opgive dit overskud til skat lige fra krone 1 - bil 1.

Stifter du CVR og handler biler i det, kan du ikke køre privat i dem uden skat af fri bil og det kræver så at du driver i VSO form eller selskabsform så den del må du om-overveje tror jeg - eller få nærmere revisor rådgivning på ud fra dine helt konkrete tanker

Mere om ENKELTMANDSVIRKSOMED I E-BOG I LINK - som går hele enkeltmands mere grundigt igennem som direkte læsning eller opslagsbog

Husk evt at sætte dig ind i brugtmoms ordning (speciel regel for biler) kunderettigheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for inputSmile

Jeg er klar over det med 12 mdr. og kr. 50.000 før man skal afregne moms.

Dog er min mening med at oprette CVR, som nævnt, for at kunne købe biler mere attraktivt og sælge dem videre til private uden så at indregistrere dem og lave en fornuftig handel. Altså jeg vil blot købe en bil ad gangen, gå den igennem og finpudse den og sætte den til salg for en privat køber. Det bliver ikke stort , men max 5 handler om året vil jeg tro. Man kan vel kalde det for et hyggeprojekt.

Alt der er tjent er indkomst og skal indberettes, ved jeg. Skal jeg ind under VSO, hvis beskrevet som ovenfor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

NEJ VSO lyder da som et overkill med så få handler. Husk de 50 t ikke er bundgrænse men at der skal registreres når DET ER ÅBENLYST du vil kommer over på en hver 12 mdr periode, og husk brugtmoms - men læs LINK hvis du vil være velforberedt i personlig virksomhed - husk at tage hensyn til de krav kunder kan ha efter levering - og så ikke køre privat i bilerne 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)