Hej Mark
Helt rigtigt som Peter skriver: Du skal tilføje søgeord som negativer på kampagneniveau. Det vigtigste er, at du tilføjer alle de irrelevante brand-navne som negativer i bred match. Det er måden at indskrænke dine søgninger til at blive mere og mere relevante.
Helt objektivt vil jeg tro, at du sandsynligvis aldrig vil få en effektiv kampagne op at køre ved blot at benytte konkurrence i bred match som søgeord. Google vil kort fortalt straffe dig med dårlige positioner, hvilket fører til lave klikrater og dermed lav trafik. Du er nødt til at blive mere specifik.
For at få så meget volumen som muligt, men stadig blive mere specifik end det er tilfældet nu, så benyt broadmatch modifier. Det fungerer på den måde, at du benytter bred match ligesom nu, men sætter et plus [+] foran hvert af de søgeord, du "forlanger", at brugeren som minimum skal have med i sin søgning. Kig i de Adwordsresultater, du allerede har fået nu og kig så også på dit website og se hvilke emner, du har konkurrencer inden for. Og så finder du en masse relevante søgeord, som du kan kombinere konkurrence med. Det giver dig en lang række lidt mere specifikke søgeord, som bl.a. kunne se således ud:
+konkurrence +site
+konkurrence +side
+konkurrence +website
+konkurrence +vin
+konkurrence +årstiderne
+konkurrence +grill
osv.
Og når du har fundet de bedste søgeord, der virker for dig, så sørg også for at tilføje dem i exact match og evt. i nogle kombinationer som søgeordssætninger.
Mange hilsner
Thomas