Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til adwords

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Har netop lanceret min kampagne i adwords. Jeg bruger 2 brede søgeord til at finde ud af hvad folk søger. 'Konkurrence' og 'konkurrencer'
Jeg får resultater som f.eks. 'Superbrugsen konkurrence' og 'Jem & fix konkurrence'

Hvad Gør jeg med disse søgeord?

Folk søger jo efter en Superbrugsen konkurrence og ikke en generel konkurrence side..
Skal jeg lave negativt søgeord, eller tilføje 'Superbrugsen konkurrence' som specifikt søgeord med lav pris? Eller hvad skal jeg gøre? :)

Tager også gerne imod andre gode råd om adwords :)

På forhånd tak

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt uklart hvad du vil opnå, så derfor forholder jeg mig til begge muligheder ...

Vil du gerne have at folk klikker sig hen på din side på søgningen "Superbrugsen konkurrence"?

Ja:

Så tilføjer du det som selvstændigt søgeord og opretter ny relevant annonce.

Nej:

Tilføj søgeordssætningen som negativt keyword

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne opnå, at når folk leder efter konkurrencer, finder de min side.

Det tyder på at når folk leder efter Superbrugsens konkurrence, så er det dén de leder efter og ikke min side, hvorfor de ikke konverterer når de klikker ind på min side.

Sådan er det for alle søgeord. Folk søger (Brand-navn) + konkurrence - 'Superbrugsen konkurrence', "Voresvilla konkurrence", "F24 konkurrence" mv. 

Jeg antager det ikke kan betale sig at sidde og tilføje alle som negative søgeord, for alle firmaer laver konkurrencer... Men jeg kan heller ikke tilføje dem som selvstændigt søgeord, for de konverterer ikke...

Så hvad gør jeg?

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg antager det ikke kan betale sig at sidde og tilføje alle som negative søgeord"

Det kan i den grad betale sig. Du bruger "Nej"-løsningen.

Alternativt skal du sætte dig grundigt ind i modifiers og vælge noget der er meget mindre generisk end blot konkurrencer. Der har du fx mulighed for at bruge +søgeord kombineret med konkurrencer.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 17. Mar 15
Indlæg ialt: 43
Fra  Mensio Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Helt rigtigt som Peter skriver: Du skal tilføje søgeord som negativer på kampagneniveau. Det vigtigste er, at du tilføjer alle de irrelevante brand-navne som negativer i bred match. Det er måden at indskrænke dine søgninger til at blive mere og mere relevante.

Helt objektivt vil jeg tro, at du sandsynligvis aldrig vil få en effektiv kampagne op at køre ved blot at benytte konkurrence i bred match som søgeord. Google vil kort fortalt straffe dig med dårlige positioner, hvilket fører til lave klikrater og dermed lav trafik. Du er nødt til at blive mere specifik.

For at få så meget volumen som muligt, men stadig blive mere specifik end det er tilfældet nu, så benyt broadmatch modifier. Det fungerer på den måde, at du benytter bred match ligesom nu, men sætter et plus [+] foran hvert af de søgeord, du "forlanger", at brugeren som minimum skal have med i sin søgning. Kig i de Adwordsresultater, du allerede har fået nu og kig så også på dit website og se hvilke emner, du har konkurrencer inden for. Og så finder du en masse relevante søgeord, som du kan kombinere konkurrence med. Det giver dig en lang række lidt mere specifikke søgeord, som bl.a. kunne se således ud:

+konkurrence +site
+konkurrence +side
+konkurrence +website
+konkurrence +vin
+konkurrence +årstiderne
+konkurrence +grill

osv.

Og når du har fundet de bedste søgeord, der virker for dig, så sørg også for at tilføje dem i exact match og evt. i nogle kombinationer som søgeordssætninger.

Mange hilsner
Thomas

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Fra  CNH Media Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Er fuldstændig enig i hvad Thomas skriver. Google kommer til at straffe dig.

Men hvis du skal ud og finde en masse negative søgeord ville jeg starte her ubersuggest.org

Med venlig hilsen

Søren

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :) Jeg vil se om jeg kan få det til at blive godt :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)