Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af varemærke - brand

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg hedder Theis, er 18 år gammel og har netop afsluttet første år af på HHX. Jeg har gået i noget tid med ideen om at starte mit eget brand da jeg tit har tænkt over at jeg gerne vil have noget at lave udover skolen, som jeg brænder for og samtidigt kan lære af. Min ide går ud på at starte et brand med fokus på stil og tøj beregnet lige fra den voksne til den modebevidste teenager. 

Brandet skal have et engelsk navn, så det også kan begå sig internationalt. Det første jeg har tænkt over, er at starte med en t-shirt med et logo på. Jeg er klar over at det hurtigt kan koste meget at få lavet og importeret fra udlandet og at der højst sandsynligt også er et mindstekrav på bestilling.

Jeg har tænkt mig at ligge ud med, som sagt, en t-shirt med logo på. Måden at starte med at sælge og formidle det på, hvis jeg for ført det ud i livet og bestilt hjem er at jeg vil forhører mig i mange forskellige butikker/ webshops, hvilket også højst sandsynligt er svært da man får afslag for langt størstedelen.
Jeg vil prøve så vidt muligt at benytte kendte kunstnere, såvel som sportfolk til at vise det frem og jeg vil så vidt muligt forsøge at bruge så få kroner på marketing, som muligt.

Men jeg søger hjælp til og råd til, hvordan jeg bedst muligt kan forberede mig, og forsøge at stable det her på benene, og hvor meget kapital det ville kræve at få bestilt ex. 3-500 t-shirts hjem afhængigt af hvorfra?

Sidst, men ikke mindst har jeg tænkt over at oprette det som et IVS.

Mange tak for hjælp og råd på forhånd! :)

/ Theis Hansen

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Theis,

Jeg er agent på mærket Urban Classics som manger bruger til at lave deres egen brand - da vi udover alt t-shirts osv har hundredevis af styles som alle er uden tryk osv - og så du må trykke som du vil. Vi kan også trykke for dig! Skriv til mig på agentur(a)runforcover.dk så kan jeg sende dig alt info.

Poul

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Har sendt en mail. :)

Tilmeldt 19. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tusind tak! Har set videoen med Andreas, den er rigtig inspirerende! 

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har også brug for lidt hjælp og eller inspiration til et navn til brandet. Har tænkt lidt på TwoGood da det er engelsk og at der er et lille ordspil med da Two (da vi er to drenge bag) og too, som i Too good. Men vi har diskuteret navne frem og tilbage. 

Vores stil er hver især lidt forskellig fra hinanden. Min partners er lidt mere street i det og jeg er lidt mere klassisk/Basic. Vi har også diskuteret om vi skal lade mærket stil udtrykke sig i navnet. Vi er lidt på bar bund da vi også vil fortælle en historie med navnet og at det ikke bare er et fuldstændigt random og ligegyldigt navn. :)

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

Super fedt initiativ I har gang i!
Jeg vil ikke komme og skyde jeres drøm og tanker ned.
Men før I springer ud i den store produktion, så skal I virkelig have styr på navnet, da det er dét unikke og det som jeres produkt skal bygges op omkring!
Fordet andet, så få undersøgt mulighederne i udlandet med produktion, hvor I kan få lavet prøver.
Jeg tror ikke I kan finde en herhjemme i Danmark som vil lave det til en overkommelig pris.
Derefter så kan I tage ud til potentielle kunder og undersøge om nogen er intra - før I tager det store skridt med produktion :-)
Det er et svært marked at kom ind på, medmindre I kommer med noget unikt og noget der sælger, før butikkerne er overbevist.
- husk at online salg er vejen frem!

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi, mange tak!
Ja vi skal først have styr på navnet og logo før vi kaster os ud i noget. Da vores navn og logo definerer brandet. Vi har diskuteret lidt omkring at få produceret et par stykker i forskellige strørrelse hos en dansk leverandør og få tilsendt og derefter se og prøven varen. Vi overvejer derefter at tage ud og besøge en masse butikker og fortælle dem vores historie, samt om produktet og hører om det ville være noget de kunne være interesseret i, hvis vi trykte flere.
Vi vil ligeledes på  forhører os på fashion/streetwear grupper på Facebook (da der er mange inden for målgruppen) og lytte til responsen derpå.

Vi vil først undersøge priserne i hjemlandet og derefter i udlandet og som sagt ovenfor undersøge om det er et produkt folk kunne være interesseret i før vi tager skridtet videre.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Skab jer en grundsten, hvor I begge kan være med og tag det hele med små skridt i starten. Mange fejler ved at sætte fart på i starten og spotter ikke se småting som er vigtige.
Værn om jeres produkt og samme tid være skeptiske for enhver leverandør.
Kvalitet er en vigtig faktor og det hjælper ikke bare at smide et opslag op på alibaba om at I søger den bedste kvalitet - der skal også lidt viden og eventuelt en konstruktør til.
Kina er for mange et godt sted at starte, men som dollar prisen er nu, så vil jeg ikke anbefale jer at starte der.
Jeg har 2 solide producenter der, men jeg vælger dog selv at bide det i mig og presse min pris i bund, da jeg har nogen som kan leverer kvaliteten. :-)

Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Vi vl sørge for at skabe en grundsten for brandet og få styr på det før vi går videre. :) Vi tager det step by step, én dag ad gangen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)