Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af donation

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har som virksomhed, givet en donation til et velgørende formål som jo er fradragsberettiget.

Jeg bruger iøvrigt E-conomic med deres standard kontoplan.

Mit spørgsmål: Hvilken konto i E-conomic bør jeg budgettere denne omkostning på? Kan ikke umiddelbart se en passende. Alternativt hvor vil I anbefale jeg opretter den og kalder den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kast20:
Jeg har som virksomhed, givet en donation til et velgørende formål som jo er fradragsberettiget.
uden at kende E-conomic kontoplan, så er en donation til velgørende formål jo ikke altid bare fradragsberettiget. Bare sagt så du ikke tror, at alt du gir vil velgørendehed kan fradrages. Der forudsættes en række andre ting - godkendt forenig osv

Ellers - hvis ren teknik, har E-conomic ikke en support linje?

vh John Hannove

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

I dette tilfælde skriver de selv at donationen kan trækkes fra i SKAT. :-)

Kan prøve at kontakte deres support-linje. Måske der var en herinde der kendte standardkontoplanen, eller blot kan fortælle hvor en evt. ny konto skal oprettes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke nok om kontoplanen - men bare vær sikker på, at du kan trække det fra i skat som virksomhed uden nogen grænser osv - Det at de selv skriver det ved jeg ikke om dækker alle situationer - måske

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet e-conomics support-linje men der var ikke meget hjælp at hente. Er der en herinde der kender standard kontoplanen i E-conomic? :-)

Der er heller ikke moms på den "kvittering" jeg har fået fra Folkekirkens Nødhjælp på min donation, så den skal vel bogføres uden moms-kode?

John: De findes på listen herunder: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2061734

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

stadig ikke kendskab til kontoplan i economic (lav evt en konto uden moms i samme gruppe du har annoncer og markedsføring eller under administration kunne vel fungere _ donation velgørenhed) - og ja de er jo klart fradragsberettigede (op til 15,000 kr som jeg husker tallet for 2015 uden at være sikker) Givet penge der er brug for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kast20:

Har prøvet e-conomics support-linje men der var ikke meget hjælp at hente. Er der en herinde der kender standard kontoplanen i E-conomic? :-)

Under dette link http://wiki2.e-conomic.dk/import-af-data/import-af-kontoplan kan du under overskriften "Dansk standard kontoplan oversat til engelsk" finde den engelske. Og en anelse mindre brugervenlig kan du lige ovenover under overskriften "Her kan du se et eksempel på en kontoplan til indlæsning" se standardkontoplanen på dansk.

 

Der findes ikke en decideret konto til donationer, men formentlig egner (efter min mening) konto 2754 "Gaver og blomster" sig bedst til en donation.

Kast20:

Der er heller ikke moms på den "kvittering" jeg har fået fra Folkekirkens Nødhjælp på min donation, så den skal vel bogføres uden moms-kode?

Den skal bogføres uden moms! Momsfradrag kræver som hovedregel at der er moms på fakturaen.

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for hjælpen begge to. :-)

Jeg bogfører den nok under "Gaver og blomster" og uden momskode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ah det ville jeg nu ikke vælge. Gaver er der jo ikke mere end kvart fradrag for (og så godt nok 0 moms) den ville jeg ikke bruge - den vil man normalt jo ved årsregnskab skulle ind og lave skatteregulering for - lav en ny - for min skyld i samme gruppe - donationer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)