Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop med lagerhotelløsning vs. dropshippingmetoden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

 

Ved opstart af webshop, hvor jeg ikke har den store plads til opmagasinering af varelager, har jeg umiddelbart tænkt mig løsningen, at benytte et lagerhotel til at stå for den del af forretningen med alt inklusive. Dvs. modtagelse af varer, opbevaring, afsendelse og returvarer

 

Hvordan fungere det i praksis og kan det betale sig at benytte denne løsning kontra dropshippingmetoden. Er der nogle herinde som har kendskab til lagerhotel vs. dropshippingmetoden som "lager"?

 

Tak for svar.

 

Søren

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ikke et entydigt svar på hvorvidt det ene bedre kan betale sig end det andet. Der er fordele og ulemper ved de forskellige løsninger. Personligt har jeg valgt at køre med eget lager. Det kræver selvfølgeligt kapital, men det giver også en række fordele:

- Jeg kan bruge flere leverandører, hvilket hurtigt bliver et problem med dropshipping (særligt når kunder så begynder at bestille flere varer samtidigt, som du køber ved forskellige leverandører)

- Jeg har selv fuld kontrol over logistikken. Når en kunde spørger hvornår noget kan sendes, kan jeg til fulde stå inde for hvad jeg lover, da jeg selv udfører hele processen

- Et lagerhotel kræver en vis volumen, før det bliver rentabelt. Desuden skal du huske på, at man jo i starten selv "beregner" sin egen arbejdstid til enten 0 eller ihvertfald en meget lav timepris. Ved et lagerhotel betaler du per pluk/forsendelse - og det kunne du i princippet have gjort "gratis" selv

For så at vende tilbage til den praktiske del, så findes der mange forskellige måder at implementere det på - uanset om du taler om dropshipping eller lagerhotel:

- Den helt simple måde er, at du sender en mail med din bestilling og kundens navn og adresse

- Den optimale måde er fuld integration mellem dig og underleverandøren eller lagerhotellet, hvor bestillinger overføres automatisk

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)