Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto til enkeltmandsvirksomhed - under 18 år

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Når er man er under atten år og skal til at søge om dispensation for start af enkeltmandsvirksomhed, er det så en god idé at have snakket med banken inden man ansøger, for at høre om det kan lade sig gøre at få oprettet en konto? Eller kan man gå ud fra at banken vil oprette en konto til virksomheden, hvis man kan fremvise godkendelsen fra Statsforvaltningen? Det skal siges at der ikke skal optages nogle lån, jeg selv ligger inde med alle pengene der skal til for at stifte virksomheden, dvs. at der er minimal risiko for banken.

Mvh.

Mark Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en god ide at tale med banken - for du får brug for at de enten giver dig erhvervskonto eller tilknytter dit CVR nr til en personlig konto så den bliver nemKonto for firmaet

Banken har faktisk risiko - en risiko som er gennemgået her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html  Normalt, hvis du og dine forældre er gode kunder i banken, så giver det ikke problem at få knyttet et CVR nummer til, men for at spare tid og være på forkant, kan du roligt tale med banken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit brugbare svar!

Men er der forskel på om det er en erhvervskonto eller om det et CVR nr som er tilknyttet til en personlig konto?

Mvh

Mark Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, super. Mange tak! :)

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan da lige informere om at banken ikke havde noget i mod at oprette en konto til mig, så længe jeg kom med et cvr nummer og tilladelsen fra Statsforvaltning.

Go' dag!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Sørensen:
Kan da lige informere om at banken ikke havde noget i mod at oprette en konto til mig, så længe jeg kom med et cvr nummer og tilladelsen fra Statsforvaltning.
og sådan bør det da bestemt også være. Selv nogen over 18 kan som ha svært ved erhvervskonto, men har man dispensation, skal alderen da ikke være hindringen vil jeg sig. Tillykke til Mark i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mark Sørensen:
Kan da lige informere om at banken ikke havde noget i mod at oprette en konto til mig, så længe jeg kom med et cvr nummer og tilladelsen fra Statsforvaltning.
og sådan bør det da bestemt også være. Selv nogen over 18 kan som ha svært ved erhvervskonto, men har man dispensation, skal alderen da ikke være hindringen vil jeg sig. Tillykke til Mark i alle fald

vh John H

Jo tak :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)