Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken form for virksomhed, skal man vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i gang med mit eget brand, som skal sælge en masser lækker tøj. Men det jeg vil forsikre mig om er, kan man gøre det som en hobby til at starte med, have sin webshop og kunne sælge gennem webshoppen, modtage penge på sin konto uden at blive taget af skat? Altså hvornår er det ulovligt, for hvis det bare er en hobby at tjene lidt ved siden af skoletiden, med webshoppen, skal man så have CVR nr. ? 

Men hvis man skal vælge en form for de virksomheder, man skal vælge for at oprette CVR nr. hvilket vil være klogest med et tøjmærke, desuden er jeg alene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

du må sælge som person uden CVR indtil det måtte være åbenlyst for dit, at din omsætning/salg - vil overstige 50.000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage.

Du skal følge bogføringsloven helt som hvis du havde CVR og opgive dit overskud til skat.

Jeg tror ikke du kan ha succes med webshop uden CVR helt ærligt, betalingsindløsere osv. 

Hvis du har risiko, så vil selskab være oplagt,men kan du begrænse risiko, så start med personlig virksomhed som er billigere og enklere at drive.

I min E_BOG om personlig virksomhed link kan du læse alt om personlig virksomhed - også om den nye form PMV som er uden moms. Der får du CVR nummer man skal ikke rode med moms. Du kan så, når du vil, få momsregistrering og køre videre i samme momsnummer. Sæt dig rigtigt godt ind i hvad personlig virksomhed og PMV er.

lidt forskelle på virksomhed og selskab kan du også se her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret, jeg vil læse nærmere på det! :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)