Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af honorar til SKAT hvor der fejlagtigt er lagt moms på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg hjælper en veninde med hendes regnskab. Hun har ved en fejl lagt moms oveni to honorarsedler hun har faktureret.

Hvordan opgiver jeg dem til SKAT?

Hvis jeg indberetter momsen, er det jo forkert, men hvis jeg ikke indberetter momsen, har kunderne måske gjort det, eftersom der er moms på, og således trukket den fra, hvorimod hun ikke betaler den hvis den ikke bliver indberettet. Så jeg kan ikke se hvordan jeg kan indberette det "rigtigt".

Jeg håber I kan hjælpe!

Mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal vi sikre os, at der ikke skulle moms på. Det skulle der hvis det er fra momsregistreret virksomhed hun har faktureret men jo ikke hvis det var som person / CPR

Hvis det er honorar til person, så skal den der betaler det, indberette det til skat helt enkelt. Anden mulighed er der ikke ved honorar

Hvis der ikke skulle moms på fordi det var fra person eller ikke momsregistret, så er hun nødt til at sende en ny faktura uden moms. Det andet vil være ren momssvindel, for som du skriver, trækker modtager købsmoms fra og din veninde betaler ikke moms. Det vil være alvorligt, så hun må så bide i det sure, og sende to kreditnotaer med moms - helt så fakturaerne forsvinder, og så to nye fakturaer uden moms, og hun må så tilbageføre den moms kunden har indbetalt til hende.

Det er den eneste lovlige måde at komme ud af den på - alt andet vil som det foreligger, blive set som momssvindel, og bevidst jo, så bare krediter gamle fejl faktuarer, og send nye uden moms og returner det som er modtaget som moms, men en venlig beklagelse - en teknisk fejl i venindens system eller hvad I vil kalde det.

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar

Hun har en momsregistreret virksomhed, og har lagt moms på to af hendes faktura, som jeg så skal indberette som normalt med moms tænker jeg.

Så har hun to faktura hun ikke har lagt moms på, men kan man ikke bare behandle det som et honorar på hendes person, og så ikke tage det ind over firmaet, men indberette det til SKAT på hendes cpr nr?

Vh Astrid

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun er musiker, og det er honorarer Dj jobs og musik ved receptioner

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Astrid Samuelsen:

Hun har en momsregistreret virksomhed, og har lagt moms på to af hendes faktura, som jeg så skal indberette som normalt med moms tænker jeg.

Så har hun to faktura hun ikke har lagt moms på, men kan man ikke bare behandle det som et honorar på hendes person, og så ikke tage det ind over firmaet, men indberette det til SKAT på hendes cpr nr?

det er ikke til at svare på - den der med momsregistreret virksomhed . var det momsregistreret arbejde og hvorfor nogen fakturaer med og andre uden moms

de to uden moms, er de givet til nogen der selv er momsregistrerede, så skal DE jo lovpligtigt indberette det til skat, ellers må de slet ikke betale honorar. Er det til private de to uden moms - så kan du jo vælge at indberette det i rubrik 15 (rubrik honorar er låst)

de to med moms, ja det er jo så bare nu at tage dem i firmaet og indberette salgsmoms osv - men det er ikke så godt at skifte princip . moms på noget, og andet uden (måske fordi det er til private som ikke vil se moms på regningen, men den går jo ikke)

Det er ikke så let at sige noget sikkert uden at kende alle detaljer, men ind med moms på de som er med moms og de to andre - enten skal de indberettes af betaler hvis det er en CVR eller du må få det på hendes selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)