Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretnings idé

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Accessories Store Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer Geeked

Jeg er en frisk gut på 21 år der skal til at holde et lille års pause fra studierne og kunne derfor godt tænke mig at satse på at starte min egen virksomhed. Pt har jeg ingen/meget lidt kapital og slet ikke nok til at udfolde mig i de breder jeg gerne ville.

Jeg har PT erhvervet mig et godt domænenavn og et forholdsvis klingende navn, og lavet mig en pæn shop der sådan set er klar til at fyre nogle produkter ind, MEN, jeg har som sagt ingen kapital eller forstand på at kontakte virksomheder/wholesales/eller hvad man nu lige gør.


Min idé går simpelt ud på at sælge luksus accessories (briller, ure, smykker, halskæder, keyhangers, hatte, etc, etc) i de fede og lidt dyrere mærker men også de lidt mindre kendte men stadig luksuriøse mærker. - Men er det realistisk? eller skal jeg holde mig til mindre billigere mærker og et mere neutralt segment, også i forhold til det økonomiske?

- Er der nogle der har en guide, link, eller har lidt tid hvorpå de vil berige mig med information.
Jeg har søgt alle mulige guides på nettet, men igen, er det jo individuelt hvad branche osv, man gerne vil gå ind i, og har derfor ikke rigtigt fundet nogen hjælp.

- Er der nogen fonde eller privat personer man kan søge kapital hos eller som generelt hjælper med sparring?


Jeg håber der er en glad Amino derude der kan hjælpe en ny i faget J

Mvh StefanH

 

Fra København K
Tilmeldt 13. Apr 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Atia Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Følger lige med på denne, da jeg står i samme situation :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

StefanH:
Jeg har søgt alle mulige guides på nettet, men igen, er det jo individuelt hvad branche osv, man gerne vil gå ind i, og har derfor ikke rigtigt fundet nogen hjælp.

- Er der nogen fonde eller privat personer man kan søge kapital hos eller som generelt hjælper med sparring?
der findes vel ingen guides til at vælge hvilken branche man vil gå ind i. der er masser af guides med hvordan man stifter virksomhed og meget andet - se f-eks. http://johnhannover.blogspot.dk/p/indholdfortegnelse.html gratis med en masse indhold  

Vil du stifte personlig virksomhed så vover jeg at anbefale dig at gi 55 kr inkl moms for E-BOGEN OM PERSONLIG VIRKSOMHED den vil guide dig igennem og gi dig en masse viden om stiftelse, skat - moms, pligter og muligheder - og overvejer du et selskab f.eks. et Iværksætterselskab IVS så vil jeg anbefale E-BOGEN OM IVS LINK som også guider dig igennem det meste - inkl. huskelister og forklaring om faste omkostninger - evt begge hvis du er i tvivl 

Der også mulighed for at hente viden hos væksthuse som du kan google, men der er ikke som sådan private eller fonde man kan søge penge til at lave en webshop hos - der kan være visse dele af landet hvor væksthuse eller LAG (google) kan tilbyde støtte til f.eks jura eller regnskab fra start

Du må igang med at læse alt det du kan og så vær klar over, at det du vælger - uanset det er den eksklusive del eller den billigere del er noget masser af små shops arbejder med og langt fra alle får succes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Accessories Store Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og tak for svaret, vil bruge dine tips med omhu :)

Har lige et spørgsmål så. Hvorfor et IVS og ikke et PMV?

Mvh StefanH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

StefanH:

Har lige et spørgsmål så. Hvorfor et IVS og ikke et PMV?
det har jeg heller ikke foreslået - jeg har derimod foreslået et par e-bøger som fortæller en masse om PMV og IVS osv og der kan du se de mange forskelle der er. PMV er jo dels lig, at man ikke må forvente at omsætte for over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage - har mange fordele som personlig virksomhed også har - IVS har i princip ikke personlig hæftelse - men dog vil bank givet kræve det + flere omkostninger - men tyg dig gennem de to let læste bøger, så ved du langt mere om IVS - PMV, alm enkeltmands osv - for der er mange ting der betyder noget, og så kan det stadigt være, du skal ha fat i en rådgiver, når du skal foretage det konkrete valg alligevel, men du har dog let ved at forstå hvad der tales om så

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Accessories Store Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovsa, du har ret. Jeg misforstod det lige et kort øjeblik :-)

Siger ihvertfald tak for linksne og så må jeg igang med at læse :-) 

Mvh

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)