Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate links til en blog jeg har reklame hos??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt på bar bund her.
Jeg har en reklame i højre side af bloggen www.mooldash.dk hvor min webshop HainKlug er. Den reklame er som sådan fin nok. Jeg har en aftale med bloggen om at de får en vis procent af salget hvis det er igennem dem. Min webshop kører med Shopify, og der inde kan jeg se når de besøgende kommer fra Mooldash-bloggen.
Men problemet ligger i at når de sender nyhedsbreve ud, så kan dem som modtager nyhedsbrevet også trykke på min reklame i nyhedsbrevet. Bliver der trykket på reklamen i nyhedsbrevet, så fanger Shopify dog ikke hvor den besøgende kommer fra, og dermed får bloggen ikke de fortjente procenter som den ellers skal have.

Ejeren af bloggen taler om at jeg kan få et specielt link, som de så kan sætte ind i bloggen i stedet for et normal link. Det specielle link tænker jeg må være med noget tracking af en art, så jeg ved præcis hvor de kom fra dem som trykker på linket. Men hvordan får jeg lavet sådan et link, og hvor kan jeg så se hvor de kommer fra?

Jeg har søgt en del hos shopify selv, også en del ude på nettet, men synes ikke jeg kan finde det jeg har brug for. Håber der er nogen som kan hjælpe :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal blot tilføje ?as="genkendelig tekst" til dit link - Så kan du se i analytics hvem der kommer fra deres side.

Jeg har f.eks. en aftale med all2day om at de giver mig x kr. når en bruger konverterer til deres nyhedsbrev. Linket på min side til deres side ser sådan her ud :)

http://all2day.dk/?as=nonstop

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvor kommer jeg så til at se det henne?

Altså der er en som trykker på linket i nyhedsbrevet fra blog-siden, også går de ind og lægger en ting i kurven i vores webshop, også checker de ud og betaler.

I Shopify står der så at landing-pagen fra kunden er f.eks. min forside, også står der ikke nogen referals-side som de er kommet fra.

Men kan jeg se i google analytics om hvem det er som har købt og hvor personen kom fra? :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Opret dig hos et affiliate netværk, så generer de trackinglinks for dig, som dine bloggere kan bruge.

Tag et kig på http://www.partner-ads.com/dk/index.php , du skal indsætte min 1.000 kr ved opstart og det koster 25% af salgprovisionen.

F.eks.: Hvis du tilbyder dine bloggere 10% i provision skal du betale partner-ads 2,5%. Total: 12,5% af salget.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)