Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop ved siden af arbejde

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg går med tankerne om, starte en webshop ved siden af mit arbejde. Jeg vil sælge ting jeg selv har designet og ting jeg selv har lavet. Det er primært for at få en ekstra indkomst ved siden af mit arbejde da det kun er deltid. Er det noget jeg bare kan springe ud i, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?

Håber i vil hjælpe en uvidende sjæl.

På forhånd tak.

Adam

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på, om der er specielle regler for det du vil sælge, her tænker jeg bl.a på fødevare. Men umiddelbart virker det ikke til at være den salgs du vil sælge.

Selv var jeg meget opmærksom på, at hvis det gik galt, skulle jeg ikke kunne miste mere, end jeg kunne tåle. Jeg har kun investeret småpenge i min webshop, så går det galt, går det ikke ud over hus og hjem. En ting du nok skal være opmærksom på, er at det vil vælte ind med tilbud fra folk der kan hjælpe dig. Brug din sunde fornuft og lad være med bare at sige ja tak til den første der kontakter dig, men undersøg det og kig dig lidt omkring.

Mht webshop kan det gøres forholdsvis billigt, hvis du køber et færdigt lavet theme. Så skal der også tænkes Dankort og evt Post Danmark aftale oven i. Men ellers er det bare at få et CVR nummer og kommer igang :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Opstarten er i hvert fald den hårdeste lige at komme igennem (med det sagt skal der selvfølgelig arbejdes efter starten også). Alt efter hvordan man får budskabet om ens forretning ud, så kan det godt tage en del tid før man få noget som helst overskud :)
Det tog os ca. 6 måneder før vi så det første plus på kontoen, og der har ligget utrolig mange timer bag (Både research og design af forskellige grafiske opsætninger). Men jeg siger heller ikke vi har gjort det på den mest optimale måde, men jeg tror da på vi har gjort det på en meget solid måde, så vi har fået bygget en solid kundegruppe op :)

Jeg har i hvert fald fundet ud af at tålmodighed er alt. Men husk at meget koster i starten. Domæne, CMS (kan koste), materialer til fremstilling af produkter, fragt, emballage, evt. reklamering :)
Så det kan være en god sum penge man skal investere, uden garanti for at få noget tilbage.
Men som en anden skrev også, så skal du ikke investere mere end hvad du har råd til at tabe :)

Der ud over, så håber jeg da det bliver til noget!

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 21
Fra  Billigfodpleje.dk Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvad der står i din ansættelseskontrakt, så bør du vende idéen med din chef. Oftest vil chefen acceptere det så længe det ikke er i konkurrence med dit nuværende arbejde ligesom chefen naturligvis forventer at du er fokuseret på dit andet arbejde, når du er på arbejde der. 

Men spring ud i det, det er en fed rejse med frustrationer, udfordring og hårdt arbejde, men det er det hele værd. 

Held og lykke. 

Mvh

Hasse 

Fra København
Tilmeldt 26. Dec 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også noget noget med, hvis du bliver arbejdsløs og har et CVR nr, så vil din a-kasse ikke betale dagpenge.

Men ellers alt held med din shop

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er i gang med en projekt som dig. Mht. Priser har jeg købet domæne ( 2 stk. ) og webhotel, som har kostet omkring en 500,- Jeg har valgt en shop hos danhost, som koster kr. 299.- pr mdr. og så har købt billybilling.dk for at holde styr på regnskabet. Samtidig tegner jeg en produktansvarsforsikring til ca. 2000,- pr. år. Så alt i alt vil der blive faste omkostninger om mdr. på kr. ca. 600,- 

Jeg ikke hvad a-kasse du er i, men min, som er det faglige hus, tillader virksomhed ved siden af, dog vil jeg få udbetalt dagepenge i 74 mdr. i stedet for 104, hvis jeg bliver arbejdsløs.

Mht. Betaling har danhost aftale med Quickpay, så du vil du kun skulle have en indløsningsaftale. Den er gratis ved nogen firmaer, mod de så tager x antal % af beløbet ( mener det er omkring 2% ) du sælger for. Jeg har valgt clearhaus.dk da de ikke tager noget i oprettelse, og på den måde vil du kunne spare nogen penge. Det skal siges at hver ordrer jeg sælger vil komme til at ligge på 400-600. Er dine produkter meget dyre vil de selvfølige tage en større del i kr. På den måde vil du dog ikke kunne tage dankort.

Jeg har brugt en del tid på at sætte mig ind i hvilken virksomhedsform jeg skulle vælge. Og det blev enmandsformen, da den ikke koster noget at oprette, dog skal du have lidt styr på dit regnskab, da du selv hæfter for alt, hvis du går på røven. Og vær opmærksom på at du også skal udfylde forskudsopgørelse, da skat ellers vil sætte dit overskud til 50.000.- - 100.000,-.

Det tager rigtig mange nattetimer, at starte op. Jeg har vel omkring 1000 produkter der skal oprettes så der er noget at hygge sig med. Men lav et budget over hvad dine faste omkostning bliver, så ved du nogenlunde hvad du max, kan tabe på f.eks et år.

Spørgsmål så siger du bare til, eller kigger i de tråde jeg har oprettet, der kan du måske få svar på en del (:

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Prøv at læse artiklen Min første webshop, jeg tror den kan  lede dig i den rigtige retning. Den fortæller om de forskellige faser i at oprette en webshop.

Hvis du beslutter dig for at starte at sælge varer på nettet, skal du også registreres som virksomhed - med mindre din omsætning på 12 mdr. er under 50.000 kr. Læs mere om Registrering af virksomhed - få CVR nummer. 

mvh

Mogens

Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var jeg ikke klar over. Og vi skal sige farvel til en medarbejder på mit arbejde.

Nicki

Fra Birkerød
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det, at muligheden for dagpenge forsvinder hvis man har CVR nummer.

Nicki

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicki Zilmer Nielsen:

Altså det, at muligheden for dagpenge forsvinder hvis man har CVR nummer.

det gør de som udgangspunkt - med mindre man lukker den virksomhed der har det CVR nummer. Man får generelt aldrig lov til at drive selvstændig virksomhed videre på dagpenge ( de er ikke iværksætter støtte eller lignende) 

Man KAN få lov at starte CVR på dagpenge. Det vil så være som bibeskæftigelse. I princip kan man også få OK til at forsætte et CVR hvis det kan bevises, at det var bibeskæftigelse - F.eks hvis man har drevet det i længere tid sammen med fuldtidsarbejde - så det hele er en forhandling med A-kassen.

Bibeskæftigelse vil blive modregnet dagpenge og kun OK hvis man kan vise, at det ER bibeskæftigelse OG man er til rådighed alle normal arbejdstider for arbejdsmarkedet OG a-kassen kan stole på, at de har kontrol over den indtjening der skal modregnes.

Bibeskæftigelse og dagpenge  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/supplerende-dagpenge-bibeskftigelse.html 

og Selvstændig og A kasse http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)