Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kræves kundens adresse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en online webshop, der kun forhandler virtuelle produkter. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at forenkle købsprocessen.

Men hvad er minimumskravet af informationer, som jeg skal have fra købere? Kræves en adresse kun pga. bogføringens krav til faktura/ordrebekræftelse eller kan jeg godt slippe med kun at få brugerens fulde navn og måske tlf?

Med venlig hilsen
Webfreelanceren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som hovedregel kunne identificere dine kunder men der er jo faste regler for faktura - og for forsimplet faktura og hvilke du hører under ved jeg ikke - ville tro du hørte under krav om at kunne identificere med adresse

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html For ydelser til private i EU skal du har præcis adresse med landet da du skal momse med lokal moms for hvert land

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken er at anvende Facebook som login, og så skippe alt med indtastning af adresse osv.

Ud fra Momsbekendtgørelsen, (og din egen blog), kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne anvende en Forenklet Faktura:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152514&#P66

Du har dog ret I, at jeg skal kunne sikre mig, at der er tale om Danske Købere. Dette ville jeg gøre netop igennem Facebook.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:
Tanken er at anvende Facebook som login, og så skippe alt med indtastning af adresse osv.

Så du kræver at man er bruger hos Facebook for at kunne være kunde hos dig?

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om et kampagne-site, der annonceres udelukkende via Facebook. Så i dette tilfælde, tror jeg ikke der kommer kunder uden en Facebook-bruger ;)

Men det er sådan set også mere generelt at jeg synes dette er interessant, for jeg kan godt komme på flere andre tilfælde, hvor man ville kunne drage fordel af mindre informationer og hurtig checkout.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:

Du har dog ret I, at jeg skal kunne sikre mig, at der er tale om Danske Købere. Dette ville jeg gøre netop igennem Facebook.

Nu er jeg ikke på nogen måde facebook-ekspert. Men kan man gennem facebook sikre sig at køberen har adresse i DK? Hvis du kan det, så er jeg enig med dig i du i princippet kan anvende en forenklet faktura.

 

Men kan du ikke sikre dig køberen har adresse i DK, og ønsker du ligeledes at sælge til kunder som er bosat udenfor de danske grænser (gælder eksempelvis også en dansker bosat i Malmø eller Flensborg). Så tror jeg ikke du kan slippe afsted med anvendelsen af en forenklet faktura, dette skyldes (som jeg ser det) at den ydelse du sælger er omfattet af one-stop ordningen, hvilket kræver adresse på kunden! 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min opfattelse, så er det med adressen, et cirkus omkring hvilken moms-sats der skal anvendes? Eller tager jeg fejl?

Du kan jo bare spørge deres browser, hvilket sprog de bruger, og forudvælge danmark i en rulle menu, stjæle emailen fra facebook via deres API

Alternativt, kan du vil smide dem igennem en Paypal, og få fakturen fra deres API?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)