Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

videresalg, b skat??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Equi-d..dk Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

kære alle

Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har startet en enmandsvirksomhed, hvor jeg sælger sadler. Dvs jeg sælger sadler for en anden virksomhed med location i Holland.

Jeg tager ud til kunden i dk, tager mål af hesten og bestiller derefter den ønskede sadel til kunden.

Når sadlen så er lavet fra fabrikken, kommer den til Holland og bliver tjekket og sendt videre til mig- som så kører ud til kunden med sadlen.

Nu kommer udfordringen...- hvis jeg beder kunden betale for sadlen direkte til mig- så vil jeg få en faktura på hele beløbet på sadlen fra Holland som jeg så skal betale. På den måde skal jeg vel betale skal mm af hele beløbet på sadlen?

Firmaet i Holland kan også sende en faktura direkte til kunden. Så kommer jeg ikke ind over - eller hvad??

What to do.??

 

På forhånd mange taaaak. 

 

 

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, de fleste af os, der sælger en fysisk vare, får jo en regning fra leverandøren og sender en (egen) faktura til kunden...?

Lidt firkantet:

- Hvis du køber en sadel til 10.000 + moms (ved ikke, hvad en sadel koster) og sælger den for 15.000 + moms, så har du tjent 5.000 og dem skal du betale skat af.

- Hvis firmaet sælger fakturerer sadlen direkte til kunden - og du tjener 5.000 for at sælge den, så skal du også betale skat af beløbet.

Hvis det er dig, der er sælger af varen, vil du under alle omstændigheder være den, kunden henvender sig til, hvis der er fejl eller mangler på varen, så personligt ville jeg hellere selv sende faktura til kunden, så jeg kunne sikre mig, at alle formalia var i orden.

Men jeg vil anbefale dig, at tage et par timer sammen med en revisor eller en dygtig bogholder. De penge vil være givet godt ud...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Smilla12:
Nu kommer udfordringen...- hvis jeg beder kunden betale for sadlen direkte til mig- så vil jeg få en faktura på hele beløbet på sadlen fra Holland som jeg så skal betale. På den måde skal jeg vel betale skal mm af hele beløbet på sadlen?
Nej for pokker - du har jo så indtægt - din faktura til din kunde - udgift den faktura du har fået fra holland og det giver fortjeneste til skat. Der er mange andre udgifter du også kan trække fra

Du kan læse meget mere om enkeltmandsvirksomhed, om de pligter du har med regnskab OG hvordan du betaler skat, i min E-BOG OM ENKELTMANDSVIRKSOMHED klik link som gennemgår det letlæst sammen med en masse andet. Den kan læses i sin helhed eller bruges som opslag via indholdsforteglensen

Du er nødt til at sætte dig meget mere ind i at drive virksomhed, så du kan koncentrere dig om salget og det du er god til. Alt for mange får overraskelse lige pludseligt, fordi de ikke satte sig ind i det basale

Lyder som spændende virksomhed, god vind med den

john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Equi-d..dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bestiller sadlen til kunden.

Så sender det hollandske firma en faktura udenom mig og direkte til kunden på sadlens pris.

Jeg bliver så efterfølgende aflønnet af det hollandske firma med provision.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens gøre - det bliver det samme skattemæssigt og måske kunden synes det er lidt alternativt og måske det hollandske firma ikke vil slås med opkrævning fra kunder, men der intet i vejen for det du skriver. Du skal så sende det hollandske firma en regning på provision når du har CVR - og opgive det som EU salg uden moms som jeg lige ser det momsmæssigt

Du får så skat af præcis samme beløb som hvis du købte sadlen af Holland for 1000 kr og solgte den for 3000 - nemlig 3000 minus 1000 = 2.000 kr i fortjeneste hvilket jo så også vil svare til din provision hvis du sælger til 3000 og køber til 1000. Regnskab og alt bliver i princip samme sag

Det er helt samme sag, så det er bare hvad der føles bedst over for kunden (dig som sælger) og om Holland altid skal kende din pris til kunden eller den ligefrem skal være fast pris -  bare du sætter dig godt ind i alle pligter og muligheder som ny personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Equi-d..dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret.

Det er Holland der har sat priserne på sadler her i dk. SÅ de ligger fast. Jeg bliver ligeledes aflønnet med  en fast % i provision af sadlens pris.

Sådan som det er nu i andre EU lande, så er det faktisk firmaet fra Holland der sender regningen direkte til kunden. Udenom deres sælgere i landene. Sælgerne afregner andre ting direkte med kunden selv- såsom kørsel, tilpasning af sadlen osv. Det blander firmaet i Holland sig ikke i. Det er kun sadlens pris de afregner direkte med kunden selv. Min kollega afregner selv med kunden for sadlen og får så regningen for sadlen fra Holland.

Jeg var bare nysgerrig på, om hvad der er lettest.??

Og ja selvfølgelig sætter jeg mig ind i reglerne inden jeg foretager noget som helst. :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smilla12:

Min kollega afregner selv med kunden for sadlen og får så regningen for sadlen fra Holland.

Jeg var bare nysgerrig på, om hvad der er lettest.??

Hvis produktet er godt, ville jeg da gribe enhver chance for at sende kunderne en faktura med mit eget logo på! Så meget større er chancen for at de henvender sig til dig igen, næste gang de har brug for udstyr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Smilla12:

Min kollega afregner selv med kunden for sadlen og får så regningen for sadlen fra Holland.

Jeg var bare nysgerrig på, om hvad der er lettest.??

lidt lige let synes jeg. Fordel ved at Holland sender regning direkte er vel, at så hænger de på den hvis kunden ikke betaler - hvis du fakturer så gør du. Skattemæssigt er resultatet helt det samme og abejdsmæssigt kan jeg ikke se forskel. Jeg holder med Birthe, at det vel er rart at kunne sende faktura selv og sikre sig, at Holland ikke en dag sælger direkte til en anden kunde - men det kan vel aftales. Som kunde ville jeg helst ha regning samlet fra den jeg havde kontakt med

lige let vil jeg i alle fald sige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)