Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I job, gravid og drømmer om at starte egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. 

Jeg har en forespørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med :-)

Jeg er pt. i job - og ansat året ud. Derudover vil en veninde og jeg gerne starte en virksomhed op - snart, og så er jeg blevet gravid (termin midt december). Jeg har forsøgt at læse lidt om barselsregler osv., men for pokker det er forvirrende. Og så har jeg svært ved at finde noget der dækker lige præcis min situation. For jeg bliver jo både arbejdsløs under barsel og sidder potentielt med et cvr-nummer og egen virksomhed! 

Jeg vil gerne starte virksomheden op ASAP - men er meget bekymret over barsel mv. Jeg vil have enormt svært ved at klare mig uden nogen form for indkomst under barslen. 

Ud fra hvad jeg kan læse, så skal man have en indkomst i sin virksomhed for at få ret til barselsdagpenge som selvstændig, og så er mit spørgsmål: Hvad hvis der ikke kommer det? Og hvad hvis det virkelig er meget lidt? Kan jeg så ikke få barselsdagpenge? 

Og: Må jeg godt have et cvr-nummer og så få almindelige barselsdagpenge? (som om jeg ikke var selvstændig) - hvis bare jeg ikke laver noget mens jeg er på barsel? Eller skal jeg helt holde mig fra at starte op selv mens jeg er på barsel? 

Håber mine spørgsmål er nogenlunde til at forstå - jeg er selv lidt forvirret og det smitter nok af ;-)

KH 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke :)

Jeg aner ikke noget om det, men ville mene det er din akasse du skal tale med - de må da vide den slags :)

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke :)

Prøv at ringe til ASE - de er vist den a-kasse/fagforening, der har mest styr på det med selvstændige, og de har i hvert fald været mægtig hjælpsomme over for mig, sådan bare i telefonen.

Pøjpøj.

:)

Jesper W.

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)