Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med eller uden Cvr * Firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har 2 spørgsmål. Kan jeg sælge som privat??  eller CVR og firma er meget vigtigt? Jeg er lidt tvilt/bange at jeg får Cvr nr og firma og efter skal lukke det helle pga " kunde mangel"

Fragt problemer: Hvilke firma er god? Fleste ven anbefaler Bladkompagniet.

Der er par billeder, det ønsker jeg at sælge via webshop.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke nogen erfaring, men har læst her inde at du må omsætte for op til 50.000 om året (mener ikke at det skal være et kalenderår) uden at have et cvr nr. Så hvis du holder  dig under det, skulle du kunne ælge dine spændende varer på en webshop.

Er der evt andre der kan be elle afkrafte mit svar??

Mvh

nuser43

Ps held og lykke med din shop, jeg håber at du skriver her inde når den kører

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsregistreringspligt indtræder når det måtte være åbenlyst for dig, at du vil komme til at omsætte for 50.000 kr på en 12 mdr periode http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Du kan drive virksomhed uden moms - men har helt samme pligt til at følge bogføringsloven = føre regnskab over indtægter minus udgifter = overskud - som opgives til skat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/kan-jeg-drive-forretning-uden-at-vre.html 

Endeligt er der kunde tillid - man mister vel let lidt tillid uden et CVR og evt betalingsløsning som også ofte kræver man har CVR

Du kan overveje PMV som er Personlig Mindre Virksomhed uden moms - som senere kan momsregistreres - I DENNE BOG LINK - jeg har lavet, er beskrevet en masse om at stifte en personlig virksomhed, inkl et lille PMV - stiftelse - drift - regnskabspligter og alt den slags er gennemgået. Overvej den

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. Jul 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

1000+ tak JohnBig Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)