Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har idé - vil samarbejde med virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en idé til en forbedring og ny produktserie for et eksisterende firma. Mit spørgsmål er dog, hvordan jeg får kontakt til dette firma uden at give hele ideen væk?

Jeg er jo naturligt nok interesseret i, at arbejde videre med ideen - gerne i samarbejde med firmaet. Så hvordan skal jeg præsentere min idé? Skal jeg skrive en mail og forklare lidt, og bede om et møde. Og hvordan undgår jeg, at de siger: "Det lyder interessant. Fortæl bare, så tager vi ideen og dropper dig når du har fortalt færdigt."

Kort fortalt: Hvordan får jeg fat i virksomheden, kan jeg regne med at de vil lytte til mig, hvordan undgår jeg at de bare stjæler ideen og hvad er chancen for at jeg kan samarbejde med virksomheden om at udvikle produktet?

Mvh Hjule - på forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fortæller hvad hoved tanken er uden at komme i detaljer. Du kan ofte, når du har fortalt nok, til at de er interesserede, får dem til at underskrive på, at de ikke bruger din ide (NDA). Du beder om et møde for at fremlægge og der får du (eller inden) den underskrevne NDA og så går du i detaljer

Sandheden er, at de færreste stjæler ideer og flere ideer dør fordi man overbeskytter dem, end fordi man får dem stjålet. Ingen skriver under på fortrolighed, uden at vide meget om hvad det drejer sig om - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html for mere

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. Jeg var bange for, at ideen ville dø - netop fordi jeg føler, at jeg ikke kan forklare særlig meget uden at det hele er "givet væk", og derfor var jeg bange for at jeg overbeskyttede den.

Mange tak for hjælpen. Mvh Hjule

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre din idé er en løsning på at helbrede dødbringende sygdomme, eller skabe verdensfred, så kan du roligt dele din idé

Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jeg huske - jeg har bare ingen anelse om eller erfaring i, hvor meget man skal holde tilbage, og hvor meget man kan tilbyde :)

Mange tak for inputtet!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)