Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kollega vidne ved tyveri

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har brug for Jeres hjælp. Jeg står i den uheldige situation, at i min butik, hvor der er 2 ansatte, har den ene ansat, taget den anden i at stjæle.

Ham der har stjålet, har udført et stykke arbejde for en kunde, uden at oprette i systemet, hvor pengene ej er i kassen. Vi fandt ud af det, da kunden kom igen, da der var en reklamation med produktet. Ham der formodentlig har stjålet, undskylder så med, at system har været nede, men det er så 4 dage siden, at kunden har fået lavet det, og det er hellere ikke noteret ned på et papir eller noget. Kunden siger, at ham i butikken ikke bad om nogle oplysninger eller gav ham en kvittering.

Spørgsmålet er så, om den er holdbar og om den anden ansat fremstår som et troværdigt vidne?

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo rigtig svært for os at svare på her, da vi ikke har oplevet situationen.


I det her tilfælde vil jeg lade den sunde fornuft sejre, hvilket betyder at chefen, må træffe en beslutning ud fra hvad han mener er rigtigt.

Er der tvivl om hvorvidt en medarbejder har stjålet, mener jeg altid det bør komme medarbejderen til gode. 

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg godt. 

Der er netop ikke tvivl, da han bliver taget i at gå ud og hæve nogle penge (de var frisk strøget), og sige, at han blot glemte at putte dem i kassen. Det var to stks. 100 kr seddel han har hævet. Jeg spørger kunden, hvad han betalte med, og han betalte med en 500 kr seddel..

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er tvivl, vil jeg mene der kun er en vej, og det er ud.

Dette vil jeg begrunde med at man bliver nødt til at statuerer et eksempel over for andre ansatte, såvel som over for kunden. Hvis kunden fortsat skal have tillid til jeres forretning, går det ikke at han igen møder den samme person i jeres forretning. For mig ville det i hvert fald skabe tvivl/utrykhed.

Hvis man på nogen måde vil hjælpe den medarbejder det går ud over, så undlader man at politianmelde det, men ud, det bliver han næsten nødt til. Husk på at den kunde som har oplevet denne ubehagelige oplevelse, fortæller historien til mange, og hvis den skyldige medarbejder stadig er i jeres forretning, ville man måske tolke det som om i synes det er okay det han har gjort.

Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Men spørgsmålet er, om det er nok til at få ham politianmeldt, med min kollega som vidne? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan du finde ud af ved at politianmelde. Det vil være et skøn, om de mener du har bevis nok eller om medarbejderen kan klare forsvaret med, at ha glemt at - Det er ikke jordens største sag til en politianmeldelse, men du finder ud af det, ved at politianmelde, hvis det er den vej du vil. Det kan sagtens forsvares at prøve med en anmeldelse - men ud skal medarbejderen jo, når tillid i alle fald er bort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

mackhaidang:
Der er netop ikke tvivl, da han bliver taget i at gå ud og hæve nogle penge (de var frisk strøget), og sige, at han blot glemte at putte dem i kassen. Det var to stks. 100 kr seddel han har hævet. Jeg spørger kunden, hvad han betalte med, og han betalte med en 500 kr seddel..

Jeg kan ikke helt - ud fra det, du har skrevet her - danne mig et billede af forløbet. Hvor hævede han de (nystrøgne?) penge henne?

Du har svære indicier om, at den handel med kunden ikke er kommet i kassen. Men vi taler om to personers ord op mod hinanden. Kommer der en politisag ud af det, kan det hurtigt blive grimt med gensidige beskyldninger.

Kan du komme af med medarbejderen på en "fredelig" måde og med en begrundelse, I begge kan blive enige om, ville jeg selv foretrække det. Ikke en god sag at blive beskyldt for at tyvte en ansat, hvis der ikke ligger klare beviser.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)