Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms halvårlig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har haft en aps-virksomhed i lidt over 1,5 år - skal jeg ændre / oplyse dette noget sted, for at kunne betale moms hvert halve år istedet?? (Jeg opfylder kravet til dette med omsætning under 5 mio)

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sten Krog:

Hej Alle

Jeg har haft en aps-virksomhed i lidt over 1,5 år - skal jeg ændre / oplyse dette noget sted, for at kunne betale moms hvert halve år istedet?? (Jeg opfylder kravet til dette med omsætning under 5 mio)

Normalvis er det noget Skat selv korrigerer i november/december, så de nye momsafregningsperioder træder i kraft pr. 1/1 det kommende år. De korrigerer selv, hvis de har haft en hel periode at måle på, rent praktisk på følgende måde, hvis omsætning i 2013 berettiger til halvårlig momsperiode, så ændres det i slutningen af 2014 og der ændres pr. 1/1 2015.

 

I dit tilfælde kan det være fordi, du ikke har været selvstændig så længe at Skat har et helt år at måle din omsætning på. Hvis du gerne vil have det ændret før kan du søge om det ved Skat, men jeg ved ikke om de kan ændre på andre tidspunkter end ved årets start.

Prøv at ringe til Skat og spørg, eller alternativt skriv via kommunikationsmodulet på tastselv!  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT ser på omsætningen i andet halvår af dit regnskab og på første halvår af det andet år når de skal vurdere om betingelserne for at overgå til halvårsmoms er opfyldt. Er de det vil ændringen træde i kraft fra den 1. januar året efter.

Det vil i dit tilfælde sige 1. januar 2016 hvor det vil ske automatisk (hvis du ellers har betalt al moms til tiden).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)