Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af importvarer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende importmoms

Jeg importerer mange varer fra Kina, og er i tvivl om hvordan jeg skal bogføre disse. Indtil videre har jeg bogført beløbet jeg køber for uden moms.

Men jeg kan se i mit bogføringssystem (e-moms), at den alligevel sætter en "moms udland" på. Ikke 25% kan jeg se.

Jeg kommer i tvivl om hvordan den skal bogføres, da jeg har en del der "slipper igennem" tolden uden jeg bliver momset af den - hvordan skal jeg så bogføre det? For jeg går ud fra jeg stadig skal betale momsen, men jeg skal vel også trække den fra et sted?

Finkena

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
da jeg har en del der "slipper igennem" tolden uden jeg bliver momset af den - hvordan skal jeg så bogføre det?

 

Det lyder lidt mærkeligt, er du overhoved importør registreret?  "slipper dine vare igennem tolden uden at blive fortoldet, har du pligt at alt få varen indfortoldet, så du kan betale den retmæssige told , så vil moms problemet jo også løse sig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er importregistreret. 

Men jeg får mange små pakker med Post DK da jeg importerer små smykkedele og perler, så jeg ved ikke om det er derfor de ryger igennem uden at blive fortoldet.

Og flere gange skriver afsenderen kun mit navn og ikke firmanavn og cvr, så Post Dk tror nok det er privat, og gider derfor ikke at gøre det vilde ved de små pakker.

Når jeg får sendt med DHL, så er der styr på det.

Har lige læst nogle andre tråde igennem, og kan se jeg skal have fat i SKAT så jeg kan indfortolde varerne selv. Så kommer det hele jo så til at gå op i en højere enhed kan jeg se Smile

Finkena

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
Og flere gange skriver afsenderen kun mit navn og ikke firmanavn og cvr, så Post Dk tror nok det er privat, og gider derfor ikke at gøre det vilde ved de små pakker.

 

Normalt skal der står dit firma navn på pakken, CVR nr. er ikke nødvendig, men afsender skal vedhæfte en kopi af fakturaen. Modtager du i fremtiden en pakke som ikke er indfortoldet kan du kontakte post Danmarks internationale toldcenter i Kastrup.  En hurtigere løsning kunne være at få hjælp til indfortoldningen af fortoldningsbutikken   www.fortoldningsbutikken.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de kunne bestemt være en mulighed. Men ved de store pakker er der ikke problemer med fortoldningen, problemet er når jeg køber vareprøver og mindre "partier". Mange gange får jeg pakker til 8 og 10 dollars, så er jeg under beløbsgrænsen som er de 80kr. Og så er jeg i tvivl om hvordan jeg så gør. Men det må SKAT kunne fortælle mig

Finkena

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

80 kr grænsen er for private - du skal bare indfortolde (som burde ske korrekt og som du bør sikre ved at kræve dit CVR nr på)  og beregne og angive importmoms af alle pakker uanset værdi 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det forstår jeg. Men jeg skal vel ikke betale moms af varen, samt igen når den er solgt uden at kunne trække momsen fra når jeg køber den? Det er lidt det jeg er i tvivl om

Finkena

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - importmoms er ikke en omk når du er momsregistreret. Det er 25% af pris inkl told og fragt lagt på importmoms som er under salgsmoms og helt samme beløb under købsmoms. Overvej en bogholder her i starten (bare online en time om måneden), så du ikke kommer galt af sted, for selv om det ikke koster, så får man bøvl og bod hvis ikke man får bogført og angivet det korrekt se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html som forklarer meget mere

Ingen moms omk ved importen - men du skal naturligvis lægge moms på salget og indberette/betale. Det er jo kun hvis du har betalt dansk moms der er noget at fradrag og importmoms er statistik der ikke koster med mindre man glemmer at angive

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. May 15
Indlæg ialt: 62
Fra  E-væsker Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du skal ikke betale importmoms hvis du er momsrigesteret.  Cool

Hos E-væsker kan du købe alt i billig E-væsker med nikotin, og E-cigaretter!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

E-væsker:

Nej du skal ikke betale importmoms hvis du er momsrigesteret.  Cool

Jo, du skal lige præcis betale importmoms hvis du er momsregistreret!

 

Men som John skriver ovenfor bliver det som regel ikke en udgift, da man som momsregistreret ligeledes har fradrag for købsmomsen.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)