Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Regnskab system

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står og skal vælge et regnskab system, men jeg kan ikke ikke rigtig vurdere om det skal være Billys Billing, Dinero eller Economic

Er der nogen der har erfaring med de forskellige og hvad er forskellen?

Vil meget gerne høre hvad i har valgt og gerne hvorfor i har valgt som i har.

På forhånd mange tak.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har Dinero, da det er gratis og fungere fint til vores lille firma. Der er mulighed for opgradering til betalingsversion med flere funktioner hvis det skulle blive relevant.

Kan ikke udtale mig om de andre.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da ingen der har en kinamands chance for at give dig objektiv information når du ikke skriver hvilken type forretning du har - hvor stor er den - hvad forventer du af dit regnskabsprogram.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Per:
Det jeg efterspørg er din/jeres erfaring med de forskellige regnskaber, og hvorfor du/i har valgt det ene frem for det andet. 

Du behøver ikke være objektiv medmindre du har erfaring med alle 3 systemer, men det er nok de færreste der har det.

Det vigtigst er bare en begrundelse for dit/jeres valg :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer da ved gud an på hvilken branche man bevæger sig i og i hvilken udstrækning man skal bruge det.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Per: 

Per det er helt korrekt, men nu er dig/jer jeg spørg om dit personlige valg og der må være en grund til du har valgt som du har valgt. 

Hvilke regnskab har du valgt?

Hvorfor har du valgt det, frem for de andre?

Igen du behøver ikke tænke på hvilken forretning jeg har eller hvad jeg beskæftiger mig med. Og prøver ikke på at være uhøflig.

Jeg forventer ikke du er objektiv.

Men vil bare gerne høre din/jeres begrundelser.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Goddag. 

Jeg er ansat hos Dinero, så jeg har nok lidt svært ved at objektiv. Hos Dinero vil vi gerne have dig som bruger, og du skal være mere end velkommen til at oprette en bruger hos os, så du kan teste om vi er noget for dig. 

Vi vil dog samtidig også gerne sikre os, at vi dækker de behov som du har til et regnskabsprogram, og derfor har vi udarbejdet et beslutningstræ, som jeg vil anbefale dig at tage et kig på. Du kan se det her:


Jeg håber Dinero kan matche dine behov, og det ville glæde os at have dig som Dinero bruger. 

Du må have en dejlig dag og held og lykke med jagten på et regnskabsprogram :-) 


De bedste hilsner

Theis, Dinero. 

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis,

Tak for det.. Helt sikkert noget jeg kan bruge.. 

Vil dog stadigvæk gerne høre fra flere. Eller bruger alle Amino folk Dinero ;)

Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen så får du et indspark fra en der har valgt Economic.

* Det er online - så jeg skal ikke lave back-up og opdatering af software, og jeg kan tilgå det fra alle pc'ere

* Der er mulighed for at scanne bilag ind, så de også ligger hos Economic, og kan ses ved tryk på posteringen

* Der er mulighed for varelager styring og andre moduler efter behov

* Det er et gennemprøvet system

* Min revisor kan følge med, og lave regnskabet uden jeg skal slæbe bilag ned til ham

* Der er en wiki med en masse guides, videoer og beskrivelse af hvordan du gør forskellige ting, samt en glimrende telefon og eller chat support

* De fleste revisorer kan economic - så han kan skiftes uden at jeg skal skifte program :-)

* Der er on-line web trænings sessioner hvor man kan få gratis undervisning om forskellige emner

* Prisen er absolut fair

* Man kan lave EAN faktura eller sende direkte via mail

Og ovenstående er der nok flere af de andre programmer der også kan klare.

Lidt generelt omkring bogføringsprogrammer - hvis ikke man har rigtig god indsigt, så er det nok god ide at have fat i en revisor, og sammen med ham aftale hvilke konti der er behov for, og måske få lagt strategi for faktura nr, kredit numre, leverandør numre, debitor numre, varernumre og grupper etc. Det er meget let at komme til at lave et set-op som virker i starten, men lidt senere viser det sig at man skulle være gået en anden vej -også er det svært at ændre.

Om virksomheden er så lille, så det bare er et spørgsmål om et par hundrede bilag pr. år, kan man faktisk lave det i excel, mener der ligger noget på Amino.

Min løsning koster vel under 2000 kr om året, også har jeg revisoren til at lave det officielle regnskab, og det koster vel incl. diverse support 10.000 kr om året, og ind i mellem spare han mig for nogle gode penge.

Bredholt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)