Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til billedretochering - mus eller?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola AminoVenner

Jeg arbejder en del i PS med retouchering af billeder - og pt bruger jeg min mus. Jeg synes dog ikke den er optimal. Findes der et bedre alternativ??

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg er begyndt at bruge en pen, som efter lidt øvelse er ret lækker at bruge.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=116753

Min er som denne i A4 - nogle vil mene den er for stor, men
til billedbehandling, synes jeg den er perfekt.

Mvh Ronni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Som designer bruger jeg Wacom's tegneplader istedet for mus, men det er helt klart noget man i starten lige skal vende sig til.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar.

Wacom er også med i mine overvejelser. Jeg har lige været forbi Wacom's hjemmeside og synes især disse er fede:

http://www.wacom-shop.net/cgi-bin/wacom.storefront/474d993a00140df8274050f336190617/Catalog/1101

http://www.wacom-shop.net/cgi-bin/wacom.storefront/474d993a00140df8274050f336190617/Catalog/1021 

Og så selvføgelig deres JustWrite:
http://www.wacom-shop.net/cgi-bin/wacom.storefront/474d993a00140df8274050f336190617/Catalog/1137

Meeeen prismærket er ikke særlig jule-venligt.

Hilsen Morten

 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 Morten, det er da klart en Wacom-plade du skal have fat i Smile.

Hvis det skal være til seriøs professionel brug, så bør du kigge på deres Intous serie.
Jeg har arbejdet med Wacom-plader i mange mange år, og Intous er klart den bedste - men også dyreste.
Hvis du skal lave billedmanipulation, så vil jeg anbefale dig en pladestørrelse på minimum A5. En A6 er lige i underkanten til små detaljer.
Vi har selv A4 og A3 versionerne i MediaMouse. Jeg vil så også sige at A3 bør du kun overveje hvis du kører med flere skærme - ellers er den store plade en tand overkill og en A4 vil være fin nok.

Hvis du vil have en billigere, men stadig god, plade så er deres Graphire serie heller ikke dårlig. Jeg har selv en i A5-størrelse som jeg bruger sammen med min bærbare. Den har de samme funktioner som Intous, men mangler dog sådan noget som tilt-funktioner, ekstra menu-funktioner og forskellige typer penne.

Du kan også finde endnu billigere modeller så som Bamboo, men de er altså ikke rettet imod professionel brug og hvis du arbejder meget med pladen, så vil du komme til at savne nogle af de funktioner som ligger i "storebrødrene".

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Nu har du også lige valgt de allerdyreste løsninger fra wacom :o) Men du er altså rigtig godt kørende for mellem 3500-4500 afhængig af hvor du køber kig på linket i du fik til edbpriser tidligere.

Jeg er stadig ved at vænne mig til at bruge den men den er bare så fed og hver en øre værd. Så her er et godt forslag du køber den og så laver du nogle flotte billder i PS og køber nogle billige rammer et eller andet sted og så får hele familien et personligt kunstværk i julegave, og du bruger alle de penge du har sparet til din tegne plade. 

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper & Kennith

Tusind tak for jeres super svar. Det er så afgjort - den kommer med på ønskelisten Smile

 Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Wacom intous. Fordi den er mest præcis. De andre billigere Wacoms (og andre mærker) er fine men de rammer bare ikke 100% der hvor du klikker. Størrelsen er et temperamentsspørgsmål. Jeg bruger en A6 istedet for mus - det passer lige med bordpladsen. Har også en A4 oversize, men det er sjældent den kommer frem.

Eller hvis du er die-hard musebruger bør du kun overveje gamermus a la Razor. De er de mest præcise og dermed selvskrevet til grafisk brug.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)