Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her en god idé?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For et lille års tid siden, spurgte en bekendt, om jeg ville udvikle en tracking-løsning til deres nystartet blognetværk, så de kunne måle på forskellige markedsføringstiltag og på deres samarbejdspartneres blogs. Ifølge dem selv, havde de ikke rigtig kunne finde noget til dette, som de mente var godt nok og som vigtigst af alt var billigt. Her ca. et år senere har systemet kørt stabilt uden nedbrud, og de har været utrolig glade for systemet og dens funktionerne. De har for nylig spurgt mig, om det ikke var en idé at sælge (udleje) systemet til andre virksomheder eller affilates, som eventuelt har samme behov. En anden af mine bekendte, som har en del erfaring fra affiliate-verdenen, har kigget systemet igennem, og var imponeret over funktionaliteten og de mange muligheder, som er udviklet i systemet. Ifølge ham, så er systemet fuld på højde med f.eks. andre affiliate-systemer og dvs. man ville kunne benytte det, hvis man ville starte sit eget affiliate-netværk eller lign. op.

Ud over de mest åbenlyse funktioner som at kunne måle på visninger, kliks, brugernes ip-adresser, tidspunkt for handling m.m., så er der mulighed for at skabe egne tracking-pixels, som man kan implementere på sine kunders kampagner eller på affiliate-netværks kunders kampagner. Så behøver man f.eks. ikke at logge ind på de forskellige samarbejdspartneres hjemmesider for at holde øje med sin indtjeningen, og derved vil man måske spare en del tid på dette. Der er også mulighed for at oprette egne kampagner med tilhørende bannere, dertil egne unikke urls, og der kan skabes banner-pools, hvor man kan ”ligge” x-antal forskellige bannerkampagner ind, som så skifter mellem de forskellige kampagner, der er tilføjet poolen. Det har i høj grad været benyttet på blogs, som så har meldt ud hvilket bannerformat, de har kørt med for at få præcis den størrelse på banner-poolen samt relevante kampagner, som de har haft brug for. Man kan dertil i systemet også oprette kunder og / eller samarbejdspartner-login, lave og sende fakturaer, kreditnotaer m.m. Denne korte beskrivelse er kun nogle af de funktioner, der er udviklet i systemet, og som med alt andet, er det kun fantasien og teknikken der sætter grænsen for, hvad det kan lade sig gøre.

Mit spørgsmål er dog til dem, som har forstand på dette, om der overhovedet er et marked for at tilbyde et produkt, der kan multi tracke på tværs af de forskellige platforme (mobil / web). Meningen er, at det skal være et billigt alternativ til det der måtte være på markedet, så de fleste kan være med. Kort sagt, man får et affiliate og / eller tracking-system samt et faktureringssystem billigt, og jeg har samtidig planer om også at udvikle en app, så det hele bliver mobilt-optimeret og derved endnu mere interessant at benytte.

Lad mig høre fra jer kloge hoveder - er det overhovedet en god idé?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)