Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til det næste skridt mht. børnenes første skoledag!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære amino'er.

Jeg har fået en idé, som jeg ønsker, at føre ud i livet. Kort beskrevet omhandler min idé en webshop, som tilbyder forældre og børn alt det nødvendige udstyr til barnets første skoledag - alt fra skoletasker, penalhuse, indhold til penalhusene, drikkedunke, madkasser mm. 

Jeg har en klar idé om, hvordan jeg gerne vil have hjemmesiden opsat og hvad den helt præcist skal tilbyde, men mangler gode råd til hvordan jeg kommer videre herfra. 
Jeg har undersøgt markedet og synes ikke, jeg kan finde hjemmesider som udelukkende tilbyder det samme. 
Kender I til hjemmesider der tilbyder det helt samme, med det eneste fokus, at ruste børnene og forældrene til første skoledag? 
Hvad skal jeg først og fremmest undersøge nu, for at kunne komme videre?
Kontakt til mulige leverandører, lave forretningsplan, tjekke markedet, lave budget eller noget andet jeg skal være opmærksom på? 

Tak på forhånd! 

Mvh Anna O.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Har du overvejet, at det kun er 1 gang om året, at der er første skoledag ? Dvs. du skal bruge masser af annoncepenge for at blive kendt, i en række måneder op til første skoledag, sælge (forhåbentligt) meget op til selve dagen, og så ellers vente spændt på næste år. Jeg er bange for at det bliver svært at få økonomien på plads her.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Omvendt kan hun udvide hendes koncept f.eks med alt til sommerferien derhjemme, juleferie og lign. kunne også være en mulighed. Det har jeg i hvert fald ikke set før og det er ikke alle som tager ud og rejser, mange bliver også bare derhjemme. :)

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo

Mit udgangspunkt var egentlig bare at fokusere på barnets første skoledag, men jeg har også skrevet i min handlingsplan, at hjemmesiden selvfølgelig også skal indeholde udstyr til børn der allerede er i skole fra f.eks. 0.-5. klasse.
Jeg havde selvfølgelig tænkt på det med, at der kun er én første skoledag om året, men derfor er der jo også lidt ældre børn i folkeskolerne som kan have brug for fornyet udstyr til skolen.

Mvh Anna

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Min plan mht projektet er langt fra færdigudviklet, så det er klart at der selvfølgelig skal være mere indhold og flere underemner på webshoppen, som tilbyder startpakker og udstyr til andre begivenheder end barnets første skoledag - min primære målgruppe er børnefamilier og så kan der jo tilføjes en masse spændende ting til webshoppen udover første skoledag. Tak for input!

Vh Anna

Tilmeldt 3. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna

Jeg skal ikke forholde mig til ideen, men til dit sidste spørgmål om hvad du skal huske at tænke på. Jeg ved ikke om du har drevet virksomhed før, så det kommer måske noget som du har på plads, men her kommer der nogle skud fra hoften

CVR nummer

Moms registrering 

Bankkonto linket til CVR nummer

Regnskabssystem - tal med revisor

Lagerstyring i webshop

Kontakt til leverandører, hvad er deres priser - hvad er deres leveringstid

Kapital til varelager

Undersøg markedet, hvad kan du sælge til

Lav en beregning på hvad du skal sælge for at dække dine omkostninger - det kan i nogen tilfælde vise sig at omsætningen skal være urealistisk høj.

Fragt omkostninger til dit lager

Lager - emballage

Hvordan vil du levere til kunderne - du skal have en aftale med GLS eller PostDanmark, så du kan printe transport labels, samt få lavet track and trace.

Check på hvordan du forholder dig til returret - og hvordan du får varerne retur - det har GLS og PostDanmark løsninger på

Overholdese af love og regler om websalg - betingelser på webshop

Har du resourcer til at klare det peak der må forventes at komme lige før skolestart. Der starter 50.000 nye skolebørn hvert år, får du bare 1% til at handle i din butik, så skal du ekspedere 500 ordre, og de kommer nok over en kort periode og du lover garanteret levering inden for 2-3 Smile hvilket betyder at du risikere at skulle pakke måske 50-100 ordre på ganske kort tid (Luksus problem - men alligevel)

Held og lykke

Bredholt

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bredholt.

Tak for din "huskeliste", der er til stor hjælp! Selvfølgelig har jeg haft flere af punkterne i tankerne, men dejligt at blive bekræftet i, at der er lidt flere ting at holde styr på, end jeg lige i første omgang havde forestillet mig.
Jeg har store ambitioner og er et totalt ordensmenneske, så det skal jo helst gøres rigtigt fra start.

Jeg har godt tænkt over det med, at der jo meget hurtigt i den korte tid hvor børnene starter i skole, kan komme en masse ordrer ind, men derfor har jeg også overvejet at lave konceptet lidt om, så det ikke kun er målrettet mod barnets første skoledag, men også målrettet mod lidt ældre børn i folkeskolen som trænger til fornyet udstyr og måske senere udvidet med lidt andre konceptet som jeg har i tankerne også - vi må se hvor det bærer hen :-).

Vh Anna

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)