Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tab på iværksættere - hvilke muligheder har jeg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været så naiv at skyde penge i et par personer, der tidligere har været særdeles aktive i dette forum. Disse, mine to eneste forsøg på at hjælpe iværksættere i gang, har vist sig at være, om ikke bevidste og skruppelløse svindlere, så dog folk som ikke har været til at stole på.

Det ene tilfælde var kun på 5.000 kr., men det andet var et rigtigt projekt med gode muligheder for succes. Desværre har vedkommende forladt landet og er nu på Filippinerne og har ikke længere folkeregisteradresse i Danmark, jvnf. Frederiksberg kommunes oplysninger.

Skal jeg bare erkende at jeg har været for godtroende og acceptere et tab på 5.000 + 40.000 kroner? Hvilke muligheder har jeg - evt. den danske ambassade på Filippinerne - for at få kontakt med vedkommende og efterfølgende skrive en hjerteskærende mail med tilbud om et forlig?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Jeg har været så naiv at skyde penge i et par personer, der tidligere har været særdeles aktive i dette forum. Disse, mine to eneste forsøg på at hjælpe iværksættere i gang, har vist sig at være, om ikke bevidste og skruppelløse svindlere, så dog folk som ikke har været til at stole på.

Det ene tilfælde var kun på 5.000 kr., men det andet var et rigtigt projekt med gode muligheder for succes. Desværre har vedkommende forladt landet og er nu på Filippinerne og har ikke længere folkeregisteradresse i Danmark, jvnf. Frederiksberg kommunes oplysninger.

Skal jeg bare erkende at jeg har været for godtroende og acceptere et tab på 5.000 + 40.000 kroner? Hvilke muligheder har jeg - evt. den danske ambassade på Filippinerne - for at få kontakt med vedkommende og efterfølgende skrive en hjerteskærende mail med tilbud om et forlig?

Ligger der nogen form for kontrakt eller lånebevis mellem jer? 

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

der er ofte altid 2 sider af en historie,

men hvis du har dokumentation for at de har snydt dig, synes jeg du bør gå rettens vej.

Er der intet der kan hjælpe dig der, så synes jeg du bør hænge dem ud her, så andre ikke støder ind i dem. Dog vil jeg på det kraftigste understrege dig at vedlægge dokumentation for deres svindel, hvis du hænger dem ud, da det er en meget grov anklage.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det lyder som en rigtig trælst oplevelse.

Som jeg ser det har du 2 muligheder her

1) - Den principielle: De skal selvfølgelig stilles til ansvar. Om det er gennem ambassaden, og en retssag i filippinerne ved jeg ikke, men det er under alle onmstændigheder en lang og bøvlet vej. At finde hans adresse og lave ham et tilbud om et forlig tror jeg nok ikke så meget på, men måske kunne du finde en advokat derude og få ham til at forfatte et brev, med et krav, det kan være at det lokker ham ud af busken.

Under alle omstændigheder skal du nok erkende at det bliver en dyr, og meget tidskrævende proces.

2) - Den pragmatiske: Du er blevet snydt, det må du så lære af. Det er rigtigt ØV, men det simpleste er nok at lade dem slippe afsted med det. Jeg kan godt forstå hvis du har svært ved at vælge den vej. Du kunne måske kanaliserer din harme over i at lave en blog-post, f.eks herinde, med hvad dine erfaringer er, og hvad du har lært af det, og på den måde hjælpe andre således de ikke begår samme fejl.

Anyway - hvad enten du vælger så held og lykke med det

//Morten

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:
Er der intet der kan hjælpe dig der, så synes jeg du bør hænge dem ud her, så andre ikke støder ind i dem. Dog vil jeg på det kraftigste understrege dig at vedlægge dokumentation for deres svindel, hvis du hænger dem ud, da det er en meget grov anklage.

Uanset om der kan dokumenteres noget, så er det ikke tilladt at hænge nogen ud her.

Læs reglerne for Amino igen!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Kildetoft Henriksen:
Ligger der nogen form for kontrakt eller lånebevis mellem jer?
Nej, det var på de glatte ansigter. Den på de 5.000 har jeg mistet dokumentationen for, da de private beskeder forsvandt ved nedlæggelse af min daværende profil. Den på 40.000 har jeg en lang række mails på, hvor vedkommende vedgår sig gælden.
Ravn:
... Inddrivelsesydelser/International-inkasso/
Tak for dem. Mit problem er, at vedkommende ikke længere er tilmeldt en dansk folkeregisteradresse. Fra min korrespondance med ham ved jeg blot, at han er rejst ned til sin far på Filippinerne. Hans navn (som er ægte) lyder engelsk, men ret almindeligt, så selv ambassaden vil nok have svært ved at finde ham.
Morten Hjorth Nielsen:
At finde hans adresse og lave ham et tilbud om et forlig tror jeg nok ikke så meget på
Mens jeg endnu troede på at han læste sin G-mail tilbød jeg ham et forlig på 20.000 ved hurtig indfrielse, men siden da har jeg ikke hørt fra ham.

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår kommunikerede du med vedkommende her i debatten? ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

prutfisen:
Hvornår kommunikerede du med vedkommende her i debatten? ;-)
Den ældste bevarede private e-mail er fra 6. januar 2014. Min PB-korrespondance her på sitet gik tabt, da jeg nedlagde den pågældende Plus-profil. Jeg har fra den dato og frem i alt 104 mails i mit arkiv.

Din smiley kan jeg ikke lige regne ud.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)