Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat papegøjeplade bil (kørselsgodtgørelse) eller firmabil (papegøje) med beskatning i APS?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har ledt og ledt, læst og læst... men synes ikke jeg bliver meget klogere. Håbet i kan hjælpe.

Jeg har et Aps som er eget af mit holding selskab og i dette har jeg brug for en bil til transport til kundemøder samt privatkørsel.

Bilen vil maks koste 120.000 kr. og være over 3 år gammel.

Der vil blive kørt ca. 25000 km i den erhvervsmæssigt og ca. 7000 km i den privat.

Hvad kan bedst betale sig? Jeg er interesseret i at opbygge mest mulig egenkapital i firmaet det første stykke tid.

Er der nogen som har en Excel beregning på det, som man eventuelt kan låne?

Er det rigtigt at jeg kan trække moms fra driften af bilen, selvom jeg ejer den privat?

 

Mvh.

Sofie.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal købe bilen privat, for at undgå beskatning af fri bil, og få kørselgodtgørelse i stedet for. men du kan så ikke fradrage moms, hvor meget du kan låne må du spørge banken eller forhandleren om afbetaling.  Husk en pap.plade bil kan der kun sidde 2 i.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 54
Fra  Erhvervslearn Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

PWC har udarbejdet et værktøj til at give dig et kvalificeret bud på, hvad der er bedst, som du måske kan bruge?: 

http://www.pwc.dk/da/human-ressource/firmabil.jhtml

Men som de siger, så er beregningerne er alene kun vejledende, og der kan være usikkerheder. 

Mvh. Oliver Storm

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)