Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GratisDNS vs. Unoeuro

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange taler så godt om gratisDNS, men jeg har endnu ikke kunnet finde nogen fordele ved at anvende gratisDNS fremfor f.eks. Unoeuro. Priserne følger Unoeuro godt med og DNS styring der er jo nemt. Er der nogen der har nogle argumenter for at vælge gratisDNS fremfor Unoeuro, hvis man f.eks. har webhotel hos Unoeuro?a

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man flytte et domæne til Unoeuro uden at have et webhotel? og er deres dns service gratis?

GratisDNS har 5 dns servere og Unoeuro har "kun" 4. Derudover kan Unoeuro til hver en tid ændre prisen på DNS hosting men jeg tror ikke at det er noget GratisDNS vil gøre (derfor navnet GratisDNS)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Kan man flytte et domæne til Unoeuro uden at have et webhotel? og er deres dns service gratis?

Yes, det kan man sagtens. Det er 100% gratis at flytte .dk domæner til UnoEuro.

Niels Henriksen:
GratisDNS har 5 dns servere og Unoeuro har "kun" 4.

Det har absolut ingen teknisk betydning.

Niels Henriksen:
Derudover kan Unoeuro til hver en tid ændre prisen på DNS hosting men jeg tror ikke at det er noget GratisDNS vil gøre (derfor navnet GratisDNS)
GratisDNS kan også til enhver tid ændre deres domænepriser. GratisDNS er faktisk ikke så 'gratis' som man tror ;)

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:
Niels Henriksen:
Derudover kan Unoeuro til hver en tid ændre prisen på DNS hosting men jeg tror ikke at det er noget GratisDNS vil gøre (derfor navnet GratisDNS)
GratisDNS kan også til enhver tid ændre deres domænepriser. GratisDNS er faktisk ikke så 'gratis' som man tror ;)

Nu nævnte jeg kun DNS-hosting.... ikke deres domænepriser.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg kan se, er DNS service ved Unoeuro gratis. Man betaler blot det årlige gebyr for DK-domæne til DK-hostmaster og hvis man registrerer domænet hos Unoeuro er der et oprettelsesgebyr (flytning er gratis). 

Jeg kan se at hvis jeg vil nyregistrere et domæne hos Unoeuro som DNS service så koster det 112,05 DKK, mens det hos gratisDNS er 99 kr. Herefter er det årlige gebyr jo det samme. 

Det er egentlig derfor jeg har lidt svært ved at se det "gratis" ved gratisDNS - fordi mange udbydere har jo "gratis" DNS - heriblandt også Unoeuro. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

andreas86:

Jeg kan se at hvis jeg vil nyregistrere et domæne hos Unoeuro som DNS service så koster det 112,05 DKK, mens det hos gratisDNS er 99 kr. Herefter er det årlige gebyr jo det samme. 

Det er egentlig derfor jeg har lidt svært ved at se det "gratis" ved gratisDNS - fordi mange udbydere har jo "gratis" DNS - heriblandt også Unoeuro. 

Du må tænke på at GratisDNS er efterhånden en del år gammel og det kom frem den gang da DNS service hos webhoteller kostede penge. GratisDNS er netop GRATIS på DNS hostingen... ikke domænerne. Ellers vil det jo have heddet GratisDomæne :)

I dit eksempel så sparer du jo 13,05 kr per domæne ved at bruge GratisDNS frem for Unoeuro.

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt foretrækker jeg gratisDNS, da jeg har DNS for alle mine domæner samlet her (det kan man sikkert også ved Unoeuro). Selvom jeg så skifter udbyder til selve webhotellet, jamen så ligger DNS stadigvæk samme sted. 

Når jeg skal ind og oprette DNS records for et domæne, ja så foregår det altid igennem samme interface og samme sted (gratisDNS), hvilket jeg synes er en fordel. Men igen så bruger jeg nok også DNS lidt mere aktivt end de fleste, og DNS for et af mine domæner, kan således godt pege på adskillige forskellige webhoteller/servere.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:

Personligt foretrækker jeg gratisDNS, da jeg har DNS for alle mine domæner samlet her (det kan man sikkert også ved Unoeuro). Selvom jeg så skifter udbyder til selve webhotellet, jamen så ligger DNS stadigvæk samme sted. 

Når jeg skal ind og oprette DNS records for et domæne, ja så foregår det altid igennem samme interface og samme sted (gratisDNS), hvilket jeg synes er en fordel. Men igen så bruger jeg nok også DNS lidt mere aktivt end de fleste, og DNS for et af mine domæner, kan således godt pege på adskillige forskellige webhoteller/servere.

Du kan også sagtens have domænerne liggende hos UnoEuro, men webhotellerne et andet sted. UnoEuro har også et REST API til at styre DNS records, samt mange andre nifty ting - som du måske kunne gøre brug af. Hvis du ikke allerede har set hvordan vores DNS Administration virker, så vil jeg da anbefale dig at give det et kig - det er jo gratis ;)

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved en genlæsning af mit ejet svar, fremgik det ikke helt klart nok, så jeg prøver da lige igen :)

Årsagen til at jeg anvender gratisDNS fremfor det DNS-kontrolpaneler jeg kan få host mine webhosts:

1) Uafhængighed af webhotel
2) Samlet et sted
3) Alle detaljer kan styres (f.eks. TTL)

Disse tre ting kan Unoeuro sådan set sagtens opfylde, men da jeg er godt tilfreds med gratisDNS, der bare virker, og altid har gjort det, jamen så bliver jeg hos dem. Jeg har aldrig oplevet problemer af nogen art og ser derfor ikke nogen fordel ved at skifte.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, og til gengæld har jeg også hørt fra flere at administrationen af DNS service er mere brugervenligt hos Unoeuro fremfor gratisDNS. Det er måske også de 13 kr. værd :-) Men kan selvfølgelig godt se de historiske grunde til hvorfor folk begyndte at anvende gratisDNS fra en tid hvor DNS ikke var en selvfølge som i dag. Og hvis man er begyndt at bruge det, kan jeg godt forstå hvorfor man bliver hængende. Men hvorfor nye skulle vælge at bruge det fremfor Unoeuro har jeg stadig svært ved at se. 

@ Tom: Blot lige til afklaring: Tilbyder Unoeuro også gratis DNS selvom man ikke har et webhotel i forvejen? Dvs. kan man nøjes med at have en DNS service liggende hos Unoeuro (hvis det skulle give mening)?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)