Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

outsourcet fødevare produktion?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle sammen

Min kone og jeg er i opstartsfasen af et nyt fødevareprodukt (selve produktet er i sig selv ikke nyt, det er en falaffel-agtig lille sag

hovedsageligt baseret på bønner som bl.a. er meget yndet i Brasilien, mellem Afrika etc, men det er ikke set før som færdigvare).

Godkendelse og lign. er jeg i gang med og har et par interessenter allerede som vil sælge det i deres shop når vi når dertil.

nu til spørgsmålet: hvor finder man nogen der kan fremstille det på kontrakt, som alternativ til at fremstille/pakke der herhjemme selv

eller investere i produktionsfaciliteter? er der nogen der har erfaringer med det? (man ser jo ofte på indpakninger der står "fremstillet for...").

fortsat god weekend og på forhånd tak for eventuelle svar

/Lars

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nok nødt til at være meget emre specifik med hvad producenten skal kunne; koge, stege, bage, køle, indfryse .... osv.  Er det et køleprodukt eller frostvare?  hvad mængder skal der produceres ... osv.  

Glem alt om at starte der hjemme, hvis ikke har allerede har et godkendt produktionskøkken.

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Når folk får produceret noget af af andre er det jo normalt fordi de kan udnytte en eksisterende kapacitet. For dig bliver det jo bare et ekstra fordyrende mellemled.

Det er i øvrigt ikke seriøst at basere en produktion (for andres penge!!!) på et salg gennem et par shops der måske sælger 1 kg hver om ugen. Når du har gjort op med dig selv hvad du skal tjene per dag, så se hvor mange kilo der skal sælges i forhold til dine priser, og husk i regnestykket at producenten skal betale 300kr. i timen til et antal ansatte plus faste omkostninger. Du kommer hurtigt til at skulle bruge 5000 i overskud per dag, så du skal måske sælge for 15-20000kr. per dag før det er rentabelt. Men det er altså lavt sat.

Er du klar over at et salg på 20000 kr. per dag af "falaffel mix" det er relativt meget for noget vi ikke kender så godt.

Er du sikker på det ikke kan købes på licens fra brasilien?

Er ked af at sige det, men det bliver opad bakke for den ide, lav din produktion i Brasilien hvor markedet eksisterer, men jeg tror faktisk ikke du har undersøgt markedet godt nok for producenter - er der et marked som du siger der er så ER der producenter som du kan købe fra.

Jeg er ikke afvisende overfor at det måske kan sælges, men du kommer måske til at skulle lære folk at bruge det.

God weekend

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)