Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vort nyhedsbrev sælger ikke

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udsender nyhedsbreve til tilmeldte abonnenter (p.t. ca. 600) for www.danacordbutik.dk. Det seneste kan ses her: https://danacordrecords.createsend.com/campaigns/reports/viewCampaign.aspx?d=r&c=67A78AF2391E48FE&ID=8DABC942F8D0CA872540EF23F30FEDED&temp=False

Jeg er helt på det rene med, at mange vil mene at shoppen/hjemmesiden er outdated og også at nyhedsbrevet ikke er "frækt" nok. Hertil skal bemærkes, at man er nødt til at kende noget til målgruppen for at kunne vurdere dette. Ikke at vi, med garanti, rammer rigtigt, men mange af de smarte markedsføringskneb gælder altså ikke for købere af klassisk musik.

Vi må imidlertid samtidig erkende, at vore nyhedsbreve ikke sælger noget. Er der indlysende grunde til det? Hvor er DEN store fejl?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Jeg er helt på det rene med, at mange vil mene at shoppen/hjemmesiden er outdated og også at nyhedsbrevet ikke er "frækt" nok. Hertil skal bemærkes, at man er nødt til at kende noget til målgruppen for at kunne vurdere dette.

 

Det går du jo så åbenbart ikke, kender noget til din målgruppe når nu nyhedsbrevet ikke virker. 

Hvordan kan du vide at jeres hjemmeside / shop ikke er outdated i forhold til jeres kunder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvordan kan du vide at jeres hjemmeside / shop ikke er outdated i forhold til jeres kunder?
Det ved jeg heller ikke med sikkerhed. Jeg bygger på erfaringer på vores fysiske butik, som er europas næststørste af sin art. Kunderne ønsker konkret information om nye klassiske udgivelser, musik af bestemte komponister, med bestemte kunstnere m.m. De er helt ligeglade med smarte salgsfif, dommdagsprofetier om CD'ens død m.m.

Fra Faxe
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 161
Fra  hyggebox.dk Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

... shit - hvad nu hvis de kunder I har fysisk UKKE er den samme type kunder I har online??

Hvad med at undersøge det? Find da ud af hvad oh hvem der er jeres kunder "bag skærmen her" ;-) Er sikker på I bliver overrasket ... for jeg er ret sikker på de IKKE er de samme som I jeres fysiske butik!

Hvor bor jeres kunder (Dem der er online)?

Mange hyggelige hilsner
Jimmy

hyggebox.dk - Danmarks hyggeligste! Hygge leveret med posten - hver måned!

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lad mig gætte:

Du laver et one fits all nyhedsbrev.

Fordi jeg måske er interesseret i Beethoven betyder det jo ikke jeg er interesseret i dine andre tilbud, eller endnu værre jeg er måske slet ikke interesseret i de tilbud du sender, selvom jeg interesserer mig for klassisk musik

du har efter min mening en helt forkert tilgang til nyhedsbreve.

Du er nødt til at sætte dig i kundens sted, kunden vil altid spørge sig selv whats in it for me.

lige i øjeblikket må svaret være ingenting hvis du ikke sælger noget via dit nyhedsbrev.

enten rammer du forkert med dine tilbud, Eller også forventer kunderne noget andet og mere vedrørende indhold i nyhedsbreve.

prøv at gå din kundedatabase igennem og se på hvad klikker den enkelte på, hvilke sider besøger kunden, og hvad køber kunden.

når du er blevet klogere kan du langt bedre segmentere og sende tilbud og indhold til dine kunder

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nok ikke lige i målgruppen, så det kan være at jeg skyder helt over målet. Da jeg læste nyhedsbrevet, bemærkede jeg, at der var meget historisk funderet. Hvis modtagerne er interesserede i musikhistorie, er dette sikkert fint. Hvis de vil lade sig rive med af musikken, skal der flere "føleord" med indover.

Nogen vil være til "Efter at have været dirigent (i begyndelsen som Mendelssohns assistent) i Gewandhaus i Leipzig, vendte han i 1848 hjem til Danmark. Her etablerede han sig som landets førende musikpersonlighed"

Andre vil være til "Hvis du ønsker at høre mozarts 5. violinkoncert på en måde, der får de små hår til at rejse sig af stille fryd, er dette albummet for dig".

Jeg kan forestille mig, at mange af jeres kunder allerede ved meget om musikken. 

Når jeres kunder vælger at købe et stykke musik, hvad angiver de som den primære grund? Hvad er triggeren? "What is in it for me?" når jeg køber musik hos jer?

Har I integration af Campaign Monitor i jeres webshop, så I kan se, hvem der køber hvad? Og dermed i højere grad kunne sende målrettede nyhedsbreve.

Det var en lidt blandet landhandel af betragtninger og lidt spørgsmål til inspiration.

mvh

Bjørn Johansen

 

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm. Først og fremmest tak for de gode svar. Dernæst må jeg erkende, at jeg ikke magter opgaven på den tid jeg har til rådighed. Sørgeligt, men fakta :-(

Fra Faxe
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 161
Fra  hyggebox.dk Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Hmmm. Først og fremmest tak for de gode svar. Dernæst må jeg erkende, at jeg ikke magter opgaven på den tid jeg har til rådighed. Sørgeligt, men fakta :-(

Den del kan man jo betale sig fra .... ;-)    

hyggebox.dk - Danmarks hyggeligste! Hygge leveret med posten - hver måned!

Fra Vanløse
Tilmeldt 5. Oct 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KlaMus,

Jeg mener ikke, der er én indlysende grund til, at dit nyhedsbrev ikke sælger. Der er flere. Her er tre af dem:

1) Du har relativt få tilmeldte. Det gør det svært for dig at køre effektive splittest, som giver brugbare resultater, du kan optimere ud fra. Samtidig er 600 modtagere så få, at du skal levere helt exceptionelt godt indhold for at holde bare en nogenlunde anstændig timeløn på at lave nyhedsbreve. 

2) Der er nogle æstetiske udfordringer. Jeg kender ikke den samlede målgruppe for købere af klassisk musik. Men hvis du nu antager, at en god del af dem godt kan lide Wegner-sofaer og køber tøj i Christian Truelstrup, er du nok ikke helt galt afmarcheret. Jeg ville overveje - på trods af den beskedne samplesize - at lave en test med det nuværende topbillede og så et mere roligt billede med færre farver og renere linjer. Jeg tror, det ville hæve konverteringen ret betragteligt, hvis du ændrede billeder og det generelle layout.

3) Dine tekster kunne også godt skærpes. De er for lange og afsenderorienterede. "Siden vort seneste nyhedsbrev" er ikke en særlig sexet indledning. Det er en mellemregning, som er ligegyldig for dine modtagere.

Jeg kan egentlig godt forstå, du ikke orker at lægge de mange kræfter i at optimere dit nyhedsbrev. For det vil kræve et stort arbejde. Men jeg tror virkelig, din forretning kunne blive en stor succes på nettet, hvis du skruede på de rigtige knapper. 

Gode Hilsner

Rasmus 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Løppenthin:
1) Du har relativt få tilmeldte.
Der skulle have stået 700, ikke 600, men det er jo heller ikke mange. Der kommer 5-7 nye om ugen, da jeg bruger Sleeknote på siden. Jamen jeg vil da gerne have mange flere, men hvor finder jeg dem? Det er jo ikke tilladt at sende uopfordret til folk.
Rasmus Løppenthin:
Jeg ville overveje - på trods af den beskedne samplesize - at lave en test med det nuværende topbillede og så et mere roligt billede med færre farver og renere linjer.
Det er liv og død for min chef at illustrere hvor stor butikken og udvalget er (Europas næst største af sin art).
Rasmus Løppenthin:
3) Dine tekster kunne også godt skærpes. De er for lange og afsenderorienterede. "Siden vort seneste nyhedsbrev" er ikke en særlig sexet indledning. Det er en mellemregning, som er ligegyldig for dine modtagere.
"... afsenderorienterede", ja, det har du sikkert ret i, men det er - efter vores bedste vurdering - den form for kedelig, seriøs beskrivelse som folk vil have - i modsætning til at strø om os med supperlativer som "fantastisk ... sensationel" og lignende.
Rasmus Løppenthin:
Jeg kan egentlig godt forstå, du ikke orker at lægge de mange kræfter i at optimere dit nyhedsbrev. For det vil kræve et stort arbejde. Men jeg tror virkelig, din forretning kunne blive en stor succes på nettet, hvis du skruede på de rigtige knapper. 
Det er netop misforholdet mellem indsatsen og udbyttet der efterhånden er blevet en belastning. Helt at stoppe med at udsende det til de 700 abonnenter vi har (der er meget sjældent afmeldinger) synes vi ikke er en god løsning, bl.a. fordi vi reelt ikke ved hvilke afledte effekter der er af det ud over det direkte salg.

Under halvdelen af vore ordrer kommer fra nyhedsbrevet, men jeg kan jo se, at de altid populæreste link i nyhedsbrevet er det der går til webshoppen generelt. Ét eller andet sted har vi altså folks interesse.

Salget i webshoppen har været langsomt, men stabilt, stigende og peakede omkring jul 2014, hvor det faktisk gik rigtig godt. "Man" kan spørge: "Hvorfor foretrækker mange at købe en CD hos os til 149,50 + 30 kr. i porto, når samme vare kan købes hos Amazon.uk til en hund inkl. porto"? Det kunne være interessant at vide, men det kan jeg jo ikke tillade mig at spørge direkte om ... eller kan jeg?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)