Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette Moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er kommet igang med en virksomhed som kører forrygende, og skal nu til at indberette moms

Sagen er den, at vi simpelthen ikke har haft tid til det før nu, og det er gået SÅ stærkt at omsætningen allerede er på lidt omkring 100.000. 

Jeg har kunnet læste mig frem til, at man skal indberette det før 50.000 kr., dog vil jeg lige hører om vi så skal betale moms af alle 100.000 kr. eller om vi bare skal betale af de 50.000 kr. (Da grænsen er 50.000 kr.)

Jeg ville lige høre om der er nogle som har erfaringer med dette, så jeg følger mig rustet til at kontakte skat


Tak for svarerne på forhånd. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle ting som slet ikke giver mening i mit hoved:

- Er i momsregistrerede (eller i det hele taget registreret som virksomhed)?
- Hvad har i skrevet på fakturaerne? Er der her påført moms eller ej?

Selvom noget går stærkt, er der ingen undskyldning for at sjuske. Om i skal betale moms af alle 100.000 eller ej, er en vurdering som skat tager. I vil kunne hjælpe jer selv ved at være forberedte, velinformerede og tage tingene i god tid før de opstår.

Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ikke momsregisteret, og der fremgår ikke moms på fakturaerne. 

Vi er helt enige med dig, hvilket også er derfor vi vil spørge jer til råds inden vi kontakter skat. 

Siger mange tak for svaret, også kontakter vi skat omgående. 


God dag. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man inden for en periode på 12 mdr. omsætter for over 50.000 kr. skal man momsregistreres. Så det skulle i have gjort tidligere - Det ligner vidst i har lidt rod i regnskabet, men det må i løse med skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I skulle ha registreret jer for moms da det var åbenlyst at I ville omsætte mere end 50.000 kr på en 12 mdr periode. I princippet vil i kunne risikere moms af alle 100.000 og faktisk en bod på samme beløb

I bør i alle fald NU omgående se at få kryds i momsregistrering. OM I så vil tage den med skat eller håbe - går den så går den, det skal jeg ikke rode mig ud i at råde til men at I omg. skal momsregistrere og jo slet ikke kan hævde ikke at vide I var over, (alene i spørger via nettet viser det jo).

I KAN jo se om andre mener det er klogt, som det ofte er med skat, at være proaktive og tale med dem og forklare at I ikke var klar over det - med den klare risiko at I skal af med 20.000 kr (momsen af de 100.000 kr) men måske slipper for bod fordi I selv henvender jer - modsat hvis skat skal henvende sig selv til jer om det, for så tror jeg der følger en bod på 20.000 kr yderligere med.

Det er i alle fald NU NU NU I skal agere og få det registreret og så i alle fald håbe det ikke koster mere end det ville, hvis I havde gjort tingene korrekt og i stedet glæde jer over, det gør så strygende Stick out tongue

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)