Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående erhvervlejeloven.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang regulering af leje i Erhverslejemål til markedslejen.

Jeg har netop fået varsel om en huslejestigning på 40 %.

Jeg overtog lejemålet 15/12-2013, altså for 1,5 år siden.

Jeg betalte afståelse for butikken, og er derfor kørt videre på tidlige lejers lejekontrakt.

Der blev i den forbindelse skrevet en allonge af udlejer hvor i der står, at jeg har samme vilkår og forpligtelser som tidligere lejer.

I min lejekontragt står der ang. regulering af lejen :

§ 11. Regulering af leje til markedslejen

    1. Udlejer kan forlange lejen reguleret til markedslejen i overensstemmelse med reglerne i § 13 i erhvervslejeloven.

    2. Erhvervslejelovens § 13. stk. 4 skal ikke gælde for lejemålet, og regulering til markedsleje skal gennemførees fuldt ud på det varslede ikrafttrædelsestidspunkt uden fordeling over 4 år.

Så vidt jeg kan se står der i erhvervslejeloven at :



Kravet om regulering af lejen kan tidligst få virkning 4 år efter lejeperiodens begyndelse og tidligt 4 år efter en tidligere lejeforhøjelse, hvis der er tale om en ny forhøjelse.



-Hvad er erhvervslejelovens § 13. stk. 4 ?

-Hvad betyder lejeperiodens begyndelse ? Er det fra den dag jeg overtog lejemålet ?

-Jeg er ret overbevist om at udlejer har lov til at sætte lejen op til hvad hun mener er markedslejen, og at hun ikke behøver at lade den stige gradvist over 4 år, men må hun virkelig gøre det 1,5 år efter at jeg overtog lejemålet ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)